۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
بازار آهن در هفته اول مهر

بازار آهن در هفته اول مهر

در یک هفته گذشته قیمت آهن آلات در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد و شماری از کارخانه‌ها نیز حدود ۵۰ الی ۳۰۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش دادند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در یک هفته گذشته قیمت آهن آلات در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد و شماری از کارخانه‌ها نیز حدود ۵۰ الی ۳۰۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش دادند.

دلار روز گذشته تغییر قیمت چشمگیری نداشت و در همان کانال ۳۱ هزار تومانی با نوسانات افزایشی محدودی همراه بود، به طوری که در پایان روز گذشته هر دلار در بازار آزاد حدود ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید.

تحلیل روزانه قیمت آهن آلات
در یک هفته گذشته به‌رغم برخی محدودیت‌ها و چالش‌ها، شاهد کاهش ۵۰ الی ۳۰۰ تومان نرخ روز آهن آلات بودیم، به عنوان مثال قیمت قوطی و پروفیل و انواع لوله‌ها پس از جهش قیمت شدید که بعد از معاملات ورق کلاف گرم فولاد مبارکه تجربه کرد، تا روز گذشته در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد و تنها در چند کارخانه برخی نوسانات جزئی داشت. گفتنی است براساس برخی شنیده‌ها کارخانه فولاد مبارکه در صدد است برای جبران کمبود بازار داخلی حدود صدهزار تن ورق روسی وارد کند، از همین رو می‌توان گفت توقف رشد قیمت پروفیل بی‌ربط به این خبر نیست.

قیت روز تیرآهن عمدتا با افزایش قیمت همراه بود و برخی از شرکت‌ها از جمله تیرآهن فایکو و کوثر اهواز ثبات قیمت داشتند، اما به طور کلی در یک هفته اخیر شاهد کاهش ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی برخی شاخه‌های تیرآهن ذوب آهن اصفهان بودیم.

نرخ روز میلگرد آجدار نیز در اغلب مبادی فروش بدون تغییر قیمت اعلام شد، اما کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی در برخی از شرکت‌ها نیز مشهود بود. به طور کلی قیمت میلگرد آجدار روز گذشته در بازه ۱۵ هزار و ۱۵۰ الی ۱۶ هزار تومانی اعلام شد و نرخ متوسط آن نیز ۱۵ هزار و ۵۴۰ تومان برآورد شد که بیانگر کاهش ۸۰ تومانی این محصول است. نرخ روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی نیز مانند اغلب محصولات فولادی بدون تغییر قیمت بود اما نبشی نستا و اشتهارد کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشتند.

انواع ورق‌ها نیز مانند سایر محصولات فولادی اعلام قیمت شدند به طوری که قیمت ورق سیاه و انواع آن در عمده شرکت‌ها ثابت بود و تنها کارخانه ورق سیاه کاویان برخی ضخامت‌ها را حدود ۲۰۰ تومان کاهش داد، قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی هم تقریبا در کلیه مبادی فروش ثبات قیمت داشتند.

گزارش‌ها از قیمت‌های جهانی نیز حاکی از کاهش نرخ بیلت و اسلب صادراتی ایران است به این صورت که نرخ بیلت صادراتی ایران حدود ۴۵۲ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید که نشانگر کاهش ۲/۵ دلاری این محصول است، اما اسلب صادراتی ایران حدود ۴۳۰ دلار قیمت داشت که تقریبا بدون تغییر بود، همچنین اسلب منطقه CIS حدود ۴۷۲ دلار و ۵۰ سنت اعلام شد که بیانگر کاهش ۵ دلاری نرخ این محصول است، بیت صادراتی این منطقه حدود ۵۱۵ دلار د هرتن معامله شد که بیانگر کاهش ۹ دلاری نرخ این محصول است.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که از ۲۸۰ هزار و ۱۳۳ تن مقطع فولادی، حدود ۱۰۴ هزار و ۱۲۲ تن به تابلو معاملات راه پیدا کرد. از این میزان عرضه حدود ۸۹ هزار و ۳۴۸ تن به میلگرد آجدار اختصاص داشت که حدود ۱۵ هزار و ۹۵۴ تن از آن معامله شد.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha