۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده
«بازار» گزارش می دهد

گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده

سه خودرو مونتاژی پژو ۲۰۰۸، برلیانس کراس اوور و رنوساندرو اتوماتیک طی روزهای گذشته از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را به دلیل عدم واردات خودرو به کشور در بازار تجربه کرده اند.

بازار؛ گروه خودرو: از زمان شروع تحریم های ظالمانه علیه کشور، بازار خودرو هر روز به سمت التهاب حرکت کرد که سیاستگذاری های صنعتی اشتباه نیز مزید بر علت شد.

طی چهار سال گذشته خودروهایی که در کشور با هدف محصول اقتصادی و برجامی وارد خط تولید شده بودند، با توقف ناگهانی به محصولات نیمه لوکس و لوکس از نظر تعریف کلاس قیمتی تبدیل شدند. موضوعی که شرکت های خودروساز دولتی و خصوصی تلاش کردند با اعمال افزایش مونتاژ تلاش کردند اثر فشارهای صنعتی ناشی از جبر تحریم های ظالمانه را کاهش دهند.

اما بازار خودرو در مسیری عکس تلاش های خودروسازان حرکت کرد و تاکنون نشان داده جهش قیمت همچنان ثابت است و در ادامه به بررسی وضعیت خودروهای مونتاژی خواهیم پرداخت:

گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده

۲۰۰۸ گران تر شد

پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهای برجامی مونتاژ گروه صنعتی ایران خودرو بود که قیمت آن این روزها از ارزش واقعی خودرو بیشتر است.

پژو ۲۰۰۸ را می توان یکی از کراس اوورهای جذاب پژو در کشور معرفی کرد که طی ۲۰ روز گذشته با ۱۳۹۹ حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده است

پژو ۲۰۰۸ را می توان یکی از کراس اوورهای جذاب پژو در کشور معرفی کرد که طی ۲۰ روز گذشته با ۱۳۹۹ حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده است. این خودرو تا اواسط شهریورماه سال جاری با قیمت یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.

گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده

برلیانس کراس ۵ میلیون تومان گران شد

برلیانس یکی از محصولات چینی با عمرکوتاه مونتاژ در خط تولید شرکت پارس خودرو بود، این خودرو در مدت کوتاه حضور خود در کشور به دلیل کیفیت مناسب فارغ از بحث قوای فنی، در بازار کشور جایگاه ویژه برای خود ایجاد کرد.

برلیانس در نسخه کراس اوور طی یک هفته گذشته حدود ۵ میلیون تومان گران شد. این خودرو با مدل ۱۳۹۹ تا ابتدا ماه جاری با بها ۶۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۲۵ میلیون تومان رسیده است

برلیانس در نسخه کراس اوور طی یک هفته گذشته حدود ۵ میلیون تومان گران شد. این خودرو با مدل ۱۳۹۹ تا ابتدا ماه جاری با بها ۶۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۲۵ میلیون تومان رسیده است. افزایش بها این خودرو نشان می دهد در روزهای آینده باید انتظار افزایش قیمت این محصول را داشت.

گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده

ساندرو گران تر می شود؟

رنو ساندرو یکی از محصولات با کیفیت صنعت خودروسازی رنو و کشور است، این خودرو از بدو ورود به کشور با استقبال فراوان مشتریان به دلیل کیفیت بالا مواجه شد. زیرا ساندرو براساس همان پلت فرم تندر ۹۰ تولید شده بود و کیفیت آن را حفظ کرده بود.

رنو ساندرو نسخه اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ تا اواسط شهریورماه سال جاری با بها ۶۷۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۷۵ میلیون تومان رسیده است

از سوی به دلیل ظاهر جدید و متفاوت نسبت به تندر ۹۰ کیفیت بالاتری داشته، این خودرو تا اواسط شهریورماه سال جاری با بها ۶۷۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۷۵ میلیون تومان در نسخه اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ رسیده است.

گرانی ۵ تا ۱۰ میلیونی خودروهای مونتاژی| ادامه نوسان قیمت در روزهای آینده

سیتروئن سی ۳ بدون تغییر قیمت

در میان تمام محصولات مونتاژی در کشور سیتروئن سی ۳ در تیرماه سال جاری با جهش قیمتی ۵۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. این خودرو تاکنون تغییر قیمت نداشته و بازار برای افزایش بها این محصول گارد محافظ کارانه خواهد داشت. زیرا قیمت بالای سیتروئن سی ۳ سبب شده در بازار داخل کشور با کاهش معامله مواجه شود. هرچند که کمبود خدمات پس از فروش این محصول نیز مزید برعلت بوده و نسبت به افزایش مجدد قیمت آن مقاومت وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha