۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
تظاهرات در سراسر فرانسه در اعتراض به دستمزدها

تظاهرات در سراسر فرانسه در اعتراض به دستمزدها

تظاهراتی در سراسر فرانسه در روز پنجشنبه به فراخوان چندین اتحادیه و انجمن جوانان برای درخواست افزایش دستمزدها و دادن هشدار قبل از رونمایی از طرح دولت برای بازنشستگی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش بازار، به گفته سلین ورزلتی، دبیر فدرال اتحادیه کار فرانسه، حداقل ۲۰۰ محل تجمع در سراسر فرانسه برای اولین روز بسیج بین حرفه‌ای از آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی شده است.

در پاریس، راهپیمایی در ساعت ۱۴:۰۰ از میدان دانفر-روشرو Denfert-Rochereau به سمت باستیل خواهد بود. یک منبع پلیس اعلام کرد انتظار می‌رود ۳ تا ۶۰۰۰ نفر در این تظاهرات در پایتخت فرانسه حضور داشته باشند. بر اساس اعلام وزارت کشورفرانسه تعداد تظاهرات کنندگان در پاریش در ۱۷ مارس ۳۲۰۰ نفر و در ۲۷ ژانویه ۸۸۰۰ نفر بودند.

در میان شرکت کنندگان، نمایندگان اتحادیه‌ها و همچنین مقامات منتخب، احزاب چپ، اعضای نوپس Nupes و NPA که از این روز بسیج حمایت کردند، و همچنین گروهی از انجمن‌ها حضور خواهند داشت.

فیلیپ مارتینز، دبیرکل اتحادیه کار فرانسه روز سه‌شنبه گفت انتظار دارد بسیج بسیار بالاتر از ژانویه و مارس باشد. وی افزود در بسیاری از مشاغل فراخوان اعتصاب وجود دارد.

از هر چهار اتحادیه، سه اتحادیه، از جمله سی اف دی تی شومینو CFDT-Cheminots، خواهان اعتصاب در خطوط راه اهن فرانسه شده اند. انتظار می‌رود در خطوط ریلی TER، Transilien در Ile-de-France، Intercités و Ouigo اختلالاتی ایجاد شود، اما قطار سریع السیر TGV Inoui تقریباً عادی کار خواهد کرد.

همچنین احتمالا اختلالاتی در حرکت اتوبوس‌ها و ترامواها ایجاد خواهد شد.

به شعار اولیه مبنی بر افزایش دستمزد، مستمری، بورسیه و حداقل‌های اجتماعی در شرایط تورم بی سابقه (+ ۵.۹ درصد در مردادماه)، موضوع حقوق بازنشستگان نیز اضافه شد که مجریان عزم خود را جزم کرده اند تا با سرعت تمام به جلو بروند.

اولیویه وران، سخنگوی دولت روز چهارشنبه اعلام کرد که اصلاحات بازنشستگی ضروری است و صرف نظر از اینکه چگونه آغاز می‌شود، باید در تابستان ۲۰۲۳ اجرایی شود. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که سن بازنشستگی را به ۶۵ سال افزایش دهد.

مارتینز هفته گذشته اعلام کرده بود: هر چیزی که دنیای کار توانسته است فتح کند، همیشه در اتحاد سازمان‌های صنفی به دست آمده است؛ بنابراین ما باید روی این موضوع وحدت کار کنیم، این ضروری است که خواسته‌ها را به دست آوریم.

با این حال، دبیرکل اتحادیه کار فرانسه تردیدی ندارد که همه اتحادیه‌ها پس از آن که پروژه اصلاح حقوق بازنشستگی خود را روی میز بگذارد، همانطور که در مورد بیمه بیکاری موفق شده‌اند، گرد هم خواهند آمد.

وی می‌گوید: «همه اتحادیه‌های کارگری در فرانسه مخالف ایده تمدید سن بازنشستگی هستند، این نقطه شروع خوبی برای ما است تا بتوانیم برای هشت تشکل صنفی روزهای اعتراضی برگزار کنیم.»

همه سازمان‌های اتحادیه‌های کارگری ملی (CFDT، CGT، FO، CFTC، CFE-CGC، FSU، Solidaires و Unsa) ۳ اکتبر در مقر آنسا تشکیل جلسه خواهند داد. به گفته ورزلتی، در پایان این جلسه ممکن است یک تظاهرات اعلام شود.
احزاب چپ به نوبه خود قصد دارند در ۱۶ اکتبر راهپیمایی بزرگی علیه هزینه‌های بالای زندگی و عدم اقدام اقلیمی سازماندهی کنند.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha