۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
رشد ۴.۳ واحد درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی
در بهار امسال رقم خورد

رشد ۴.۳ واحد درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی

مرکز آمار ایران اعلام کرد ارزش افزوده بخش کشاورزی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۳ واحد درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش بازار، رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی و قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در بهار ۱۴۰۱ معادل ۰.۸- درصد برآورد شده بود که نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ که رشد ارزش افزوده معادله ۵.۱- درصد برآورد شده که حاکی از بهبود رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی به میزان ۴.۳ واحد درصد است، بنابراین رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی نسبت به بهار ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

براساس این گزارش، باید توجه داشت که مهمترین عامل تاثیر گذار در رشد ارزش افزوده (به قیمت ثابت) میزان رشد تولیدات بخش کشاورزی است.

بروز خشکسالی در سال ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ و تداوم آن در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ حاکی از آن است که اتخاذ سیاست‌های حمایتی مناسب از ابتدای پاییز ۱۴۰۰، منجر به بهبود رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی به قیمت ثابت شده است.

این ادعا با بررسی روش ارزش افزوده بخش کشاورزی در پاییز ۱۴۰۰ به میزان ۲.۸- درصد، در زمستان ۱۴۰۰ به میزان ۲.۳- درصد و در نهایت در بهار ۱۴۰۱ با رشد ۰.۸- درصد قابل اثبات است.

در عین حال، روند بهبود ارزش افزوده بخش کشاورزی از پاییز ۱۴۰۰ که پس از یک دوره کاهش رشد در سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، نشان دهنده تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت از پایداری تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح حمایت است که امید می‌رود این روند طی فصول آینده ادامه یابد.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha