۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
 بانک‌های دولتی ترکیه از سیستم پرداخت میر روسیه خارج شدند

بانک‌های دولتی ترکیه از سیستم پرداخت میر روسیه خارج شدند

تهدید تحریم های آمریکا، بانک های ترکیه را مجبور کرده که با کارت های میر روسی معامله نکنند.

به گزارش بازار، سه بانک دولتی ترکیه، تنها بانک‌هایی که در این کشور تراکنش‌ها با کارت‌های میر روسیه را پردازش می‌کنند، در حال برنامه‌ریزی برای خروج از این سیستم هستند. این تصمیم به دنبال هشدار کاخ سفید مبنی بر اینکه موسسات مالی در صورت کمک به تحریم روسیه برای دور زدن تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در خطر محدودیت‌های ثانویه قرار خواهند گرفت.

در اوایل ماه جاری، اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه‌ی خارج از روسیه را که از سیستم پرداخت این کشور استفاده می‌کند، تحریم کند. اوایل آگوست بانک‌های ترکیه به شبکه پرداخت میر پیوستند و به گردشگران روسیه اجازه دادند تا هزینه خرید خود را در این کشور پرداخت کنند.

اقداماتی که انتظار می‌رود توسط هالک بانک، زیارت بانک و وکیف بانک برای توقف استفاده از میر انجام شود، آخرین تغییر موضع ترکیه در قبال تحریم‌های ضد روسی است.

هفته گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که از زمان آغاز حمله مسکو در اوکراین، اقدام ظریفی انجام داده، اعلام کرد که قصد دارد یک جلسه اقتصادی با مقام‌های ارشد این کشور برگزار کند تا تصمیم‌های احتمالی در مورد کارت‌های میر را در پرتوی تحریم‌های غرب ارزیابی کند.

سیستم میر توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان جایگزین داخلی ویزا و مسترکارت پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ توسعه یافت. از زمان معرفی سیستم پرداخت جدید، بانک‌های روسیه بیش از ۱۲۹ میلیون کارت میر صادر کرده اند. هفته گذشته رسانه‌های روسی گزارش دادند که بانک‌های قزاقستان و ویتنام برای جلوگیری از خطر تحریم‌های ثانویه آمریکا، پذیرش کارت‌های پرداخت میر را متوقف کرده اند.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha