۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
«رمز ارز ملی» به ورود ما در حوزه رمز پول ها کمک می کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

«رمز ارز ملی» به ورود ما در حوزه رمز پول ها کمک می کند

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رمز ارز ملی به هر حال به عنوان یک ظرفیت قلمداد می شود و می تواند به ورود ما به حوزه رمز پول ها کمک کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایجاد رمز ارز ملی بر پایه ریال و آثار و تبعات آن بیان کرد: رمز ارز ملی به هر حال به عنوان یک ظرفیت قلمداد می شود و می تواند به ورود ما به حوزه رمز پول ها کمک کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حوزه رمز پول ها یکی از ظرفیت های مهمی است که کمک می کند ما در فرآیندهای ارتباطیمان با واحدهای پولی خارج از کشور به مانند رمز ارزها مسیر درستی را طی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: این ظرفیت کمک می کند تا ما در حوزه های اقتصادی از رمز ارزها انتفاع ببریم و از این ابزارها استفاده دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما اقدام بانک مرکزی در ایجاد رمز ارز ملی بر پایه ریال را اقدام قالب قبولی می دانیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که همزمان با اقدام بانک مرکزی این امکان وجود داشته باشد که ما بتوانیم حوزه تولید رمز ارز در داخل کشور را با توجه به محدودیت هایی که قبلا در بحث انرژی وجود داشت، خارج کنیم و اجازه دهیم کسانی که می توانند از روش های تجدید پذیرها برای تولید رمز ارز استفاده کنند، این موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: حوزه رمز ارزها می تواند به افزایش صادرات و مراودات اقتصادی ما در کشور کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رمز ارزها اساسا یکی از راهکارها جهت دور زدن تحریم ها قلمداد می شود و این موضوع می تواند یک اقدام مثبت در کشور محسوب شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha