۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در ماه سپتامبر| سقوط قیمت تا کجا تداوم دارد؟
تحلیل بازار طلا؛

ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در ماه سپتامبر| سقوط قیمت تا کجا تداوم دارد؟

تمرکز سرمایه گذاران روی سیاست های فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار نخستین آمار مثبت از شاخص اعتماد مصرف کننده در این کشور، منجر به افزایش شاخص دلار و ریزش قیمت طلا شد.

به گزارش بازار، تمرکز سرمایه گذاران روی سیاست های فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار نخستین آمار مثبت از شاخص اعتماد مصرف کننده در این کشور، منجر به افزایش شاخص دلار و در نتیجه ریزش سنگین فلزات گرانبها در بازار به ویژه طلا شد.

در همین راستا، قیمت طلا به پایین ترین سطح ماه جاری یعنی ۱۶۲۳ دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح قیمت از آوریل ۲۰۲۰ به این سو بود. قیمت طلا همچنین امسال بیش از ۱۱ درصد سقوط کرده و این در حالیست که تورم در آمریکا و بیشتر کشورهای صنعتی به بالاترین حد خود طی بیش از ۴۰ سال گذشته رسیده است.

پیش بینی قیمت طلا

ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در ماه سپتامبر| سقوط قیمت تا کجا تداوم دارد؟


نمودار هفتگی نشان می دهد که قیمت طلا طی چند هفته گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. تنها طی سه هفته گذشته، قیمت طلا به صورت متوالی کاهش یافته است. همچنین، این فلز گرانبها اکنون به زیر سطح حمایت مهم خود در نقطه ۱۶۷۶ دلار که پایین ترین سطح در ۲۱ مارس بود، سقوط کرده است.

قیمت طلا همچنین به زیر تمام میانگین های متحرک سقوط کرده و بنابراین، قیمت احتمالاً به کاهش خود ادامه خواهد داد و فروشندگان سطح حمایت کلیدی را روی ۱۵۰۰ دلار هدف قرار می دهند که حدود ۸ درصد کمتر از سطح فعلی است. حد ضرر این معامله ۱۶۷۶ است.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha