۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
ارزش تولیدات آبزی پروری در ایلام ۲۵۰ میلیارد تومان است
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

ارزش تولیدات آبزی پروری در ایلام ۲۵۰ میلیارد تومان است

ایلام- سلیمانی، مدیرکل امور شیلات استان ایلام با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری در استان، گفت: ارزش تولیدات آبزی پروری در ایلام ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام به لحاظ اینکه از منابع آبی بسیار خوبی از جمله سدها، رودخانه ها، سراب ها و چاه های کشاورزی برخوردار است، دارای ظرفیت های بزرگی برای احداث مزارع پرورش ماهی گرمابی و سردابی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مزارع زیادی در سطح استان احداث شده است، افزود: در استان ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی گرمابی و سردابی فعال است که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل امور شیلات ایلام افزود: کل تولیدات استان در حوزه آبزی پروری ۱۰ هزار و ۳۸۲ تن و سرانه مصرف آبزیان در استان نزدیک به ۸.۸ کیلوگرم به ازای هر نفر است.

وی ادامه داد: ارزش تولیدات آبزی پروری طبق برآوردهای انجام شده ۲۵۰ میلیارد تومان است، عمده تولیدات استان در مزارع پرورش ماهی سردآبی از نوع گونه قزل آلا است.

سلیمانی عنوان کرد: پرورش ماهی قزل آلا در مزارع سردآبی به دمای آب زیر ۱۸ درجه نیاز دارد، در مجتمع های پرورش ماهی روستای کلم و سراب کلان عمده این نوع پرورش ماهی صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha