۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
 به تلاش‌ خود برای بی اثر کردن تحریم‌ها ادامه می‌دهیم
وزیر امور خارجه:

به تلاش‌ خود برای بی اثر کردن تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: به تلاش‌های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم‌ها و هم برای لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ادامه می‌دهیم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در حساب کاربری خود در اینستاگرام گزارشی از حضور ایران در این مجمع ارائه کرد و نوشت: همزمان با آغاز به کار نشست ۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رئیس جمهور و همکارانم در وزارت امور خارجه به نیویورک سفر کردم.

وی تاکید کرد: در این سفر چند روزه که در بخش اول آن رئیس جمهور حضوری فعال، مؤثر و پرکار داشت، اینجانب در ادامه علاوه بر حضور در نشست‌ها و جلسات رسمی با ۴۲ همتا و مقام عالیرتبه از کشورهای مختلف و از جمله دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل دیدار و گفتگو داشتم که مشروح آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه مطلب خود آورده است: در تمام این دیدارها و جلسات ضمن پیگیری توافقات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و مجامع بین المللی، سعی بر این داشتم با تشریح واقع بینانه وضعیت فعلی منطقه و جهان، تحلیل درستی خارج از جو رسانه‌ای مرسوم به طرف‌های گفتگو منتقل کنم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در اکثر این دیدارها در خصوص روند مذاکره رفع تحریم‌ها رایزنی کردم و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را که خواهان توافق خوب، قوی و پایدار هستیم اما به شرط انتفاع اقتصادی از توافق، تبیین کردم.

وی با بیان اینکه در دیدار با مقامات کشورهای مختلف از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و جایگاه مهم ایران به عنوان جزیره ثبات در منطقه‌ای متلاطم یاد می‌کنند، نوشت: البته همین ثبات و قدرت است که باعث می‌شود دشمنان به هر بهانه‌ای بخواهند مانع پیشرفت و توسعه ایران شوند را که قطعاً نمی توانند… به مردم بزرگ ایران که پشتوانه اقتدار کشور و دیپلماسی پویا هستند صمیمانه درود می‌فرستم. ما به تلاش‌های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم‌ها و هم برای لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ادامه می‌دهیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha