۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
پیش بینی مدیرکل سازمان تجارت جهانی درباره رکود جهانی

پیش بینی مدیرکل سازمان تجارت جهانی درباره رکود جهانی

ایوه آلا، مدیرکل سازمان تجارت جهانی، روز سه شنبه در حالی که تاکید می‌کرد جهان طعمه «بحران‌های متعددی» است، «رکود جهانی» را پیش بینی کرد.

به گزارش بازار، اکنجو-ایوه آلا، مدیرکل سازمان تجارت جهانی، در حالی که تاکید می‌کرد جهان طعمه «بحران‌های متعددی» است، «رکود جهانی» را پیش بینی کرد.

مدیرکل سازمان تجارت جهانی که در افتتاحیه مجمع عمومی سالانه سازمان تجارت جهانی در ژنو صحبت می‌کرد، خاطر نشان کرد سازمان تجارت جهانی پیش از این «احیای اقتصادی بعد از همه گیری» را انتظار داشت.

وی پیش از این که تصریح کند این عبارت از «یک رکود جهانی» است، گفت «اما اکنون ما باید با آنچه که به نظر می‌رسد رکودی است که نزدیک می‌شود، مقابله کنیم».

وی اطمینان داد «من فکر می‌کنم که ما باید در این مسیر (مقابله با رکود) حرکت کنیم. اما در همان حال باید فکر کردن به احیای اقتصادی را نیز آغاز کنیم. ما باید رشد را برقرار کنیم».

با وجود این وی خاطر نشان کرد اوضاع «بسیار دشوار» است، جهان با «بحران‌های متعددی» مواجه است. به گفته مدیرکل سازمان تجارت جهانی، ناامنی، شوک‌های آب و هوایی، افزایش بهای مواد غذایی، و به همان میزان «شوک‌های متعدد سطحی» جهان را شکننده می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد، اما «ما باید به آنچه که می‌توانیم انجام دهیم فکر کنیم، به سیاست‌هایی که باید برای برقراری رشد اتخاذ کنیم».

وی ضمن اشاره به نگرانی خود در برابر مسئله دسترسی به انرژی، گفت در کوتاه مدت نگرانی اولیه او دانستن این مطلب است که «چگونه امنیت غذایی را در جهان تامین کنیم».

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز دوشنبه به طور آشکار در برابر تاثیرات پایدارتری که پیش از بحران اوکراین مطرح بود و افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی برای مقابله با تورم، پیش بینی خود را درباره رشد جهانی برای سال آینده کاهش داد.

مدیرکل سازمان تجارت جهانی در تفسیر افزایش نرخ‌های شاخص تایید کرد «بانک‌های مرکزی در حقیقت گزینه دیگری» غیر از افزایش نرخ بهره به علت تورم در اختیار ندارند.

اما وی خاطر نشان کرد این افزایش‌ها در کشورهای در حال توسعه که سنگین شدن بدهی‌ها را شاهد خواهند بود، تاثیرات «به اندازه کافی وخیم» دارد.

وی همچنین بر اهمیت این مطلب برای بانک‌ها تاکید کرد تا مشخص کنند آیا تورم از افزایش تقاضا ناشی شده است یا افزایش قیمت‌ها به علل ساختاری از ناحیه عرضه مربوط می‌شود.

مدیرکل سازمان تجارت جهانی هشدار داد «اگر تورم از عامل‌های مربوط به عرضه که شما بر آن‌ها کنترل ندارید، نشأت گرفته باشد، تداوم افزایش نرخ بهره غیر سازنده خواهد بود».

کد خبر: ۱۷۷٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha