۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
استخدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی اردبیل برگزار می‌شود
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

استخدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: استخدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی نیمه اول سالجاری برگزار خواهد شد.

سیدکریم عبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان اداری و استخدامی با توجه به شیوع کرونا استخدام سال ۹۹ که اوایل خردادماه برگزار می‌شد، با سه ماه تاخیر اواخر تابستان و به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیاز خود را براساس خروجی نیروی انسانی، پست‌های سازمانی خالی و برخی از ضوابط و شرایط دیگر برای استخدام نیروهای جدید اعلام می‌کنند تا با برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش نیروهای جدید جذب دستگاه‌های اداری و اجرایی شوند.

دستگاه‌های اجرایی حق جذب نیرو را ندارند

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: سهمیه استان برای این آزمون هنوز مشخص نیست اما در سطح ملی پیش‌بینی شده، ۴ هزار نفر جذب دستگاه‌های اجرایی شوند که این کار تنها از طریق برگزاری آزمون متمرکز و تجمیعی و دیگر مراحل مصاحبه و گزینش اتفاق می‌افتد.

عبادی بیان کرد: قبول شدگان در آزمون استخدام سال ۹۸ در نیمه دوم سال مراحل گزینش را سپری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبار مورد نیاز شروع بکار آنها را در ماه‌های آنها شاهد باشیم.

وی به ضوابط بودجه ۹۹ اشاره کرد و افزود: براساس این ضوابط استخدام نیرو به غیر از برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و باید سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تامین اعتبار و صدور مجوز لازم اقدام کند.

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی حق جذب نیرو به صورت قراردادی و پیمانی را براساس ماده ۹ ضوابط ممنوعیت استخدام ندارند و جذب هرگونه نیروی حق‌التدریس نیز در آموزش و پرورش ممنوع است.

عبادی ادامه داد: در بحث احداث و خرید ساختمان‌های دولتی نیز ممنوعیت‌ها همچنان پابرجا است مگر آنکه دستگاهی مجوز لازم را از سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی دریافت کند.

سامانه کارمند ایران فعال می‌شود

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گزارش نیروی انسانی استان برای ارائه به نهادهای مرکز کشور و همچنین استان آماده شده و قرار است تا دو ماه آینده این گزارش به صورت مفصل، جامع و کامل در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

عبادی اظهار کرد: در این گزارش سعی شده اطلاعات جامع نیروی انسانی بخش دولتی اعم از سواد، سابقه خدمت، پست‌های سازمانی، وضعیت ورود و خروج نیروی انسانی به شکل جامع و کامل منتشر شود تا بر همین اساس تصمیم‌گیری‌های جدید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در ضوابط بودجه سال ۹۹ تاکید بر ثبت اطلاعات نیروی انسانی در دستگاه‌های مختلف است که در این زمینه واحدهای استانی موظفند اطلاعات پرسنلی و حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه کارمند ایران ثبت کرده و بارگذاری کنند.

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان از ماه آینده منوط به ثبت این اطلاعات است و بدون شناسه به هیچ کارمندی حقوق و مزایا تعلق نمی‌گیرد.

عبادی بیان کرد: ما همکاری خوبی را در استان برای ثبت این اطلاعات در سامانه شاهد هستیم و امیدواریم در قالب این سامانه اطلاعات جامع و کامل نیروی انسانی به ثبت برسد.

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال نیز جشنواره شهید رجایی با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی به صورت ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی برای رقابت در جشنواره شهید رجایی خاطرنشان کرد: از دهم اردیبهشت ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها آغاز شده و با توجه به تمدید مهلت برای بارگذاری این اطلاعات در سامانه هم اکنون این مرحله در حال سپری شدن است.

عبادی گفت: در سه حوزه ملی، وزارتخانه‌ها و استانی جشنواره شهید رجایی برگزار می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی برتر با کسب بالاترین امتیاز به عنوان پنج دستگاه برتر معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

وی این ارزیابی را شامل گروه اختصاصی و عمومی اعلام کرد و افزود: ستاد استانی نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا با انتخاب تیم‌های کاری ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به انجام برسد که در این بین دستگاهی که نسبت به اصلاح نظام اداری اقدام کند مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و درخواست استان‌ها ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به صورت استانی با تمدید یک ماهه روبرو شده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه بارگذاری اطلاعات و مستندات و مدارک را در سامانه مورد نظر شاهد باشیم تا با ارزیابی کارشناسان اوایل تیرماه نتایج آماده ارسال به مرکز کشور شده و شهریور ماه با برگزاری مراسم دستگاه‌های برتر مورد تجلیل قرار گیرند.

عبادی در مورد جمع‌آوری گزارش حقوق شهروندی بنابه درخواست رئیس سازمان اداری – استخدامی بیان کرد: از استانداری اردبیل و سایر دستگاه‌ها گزارش اجرای حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم خواسته شده تا منطبق بر فرم‌های ارائه شده اطلاعات جمع‌آوری و به سازمان اداری – استخدامی ارائه شود.

وی افزود: قرار است با جمع‌بندی اطلاعات استان‌ها در این حوزه گزارشی به هیئت وزیران ارائه شود تا استان‌های موفق در این زمینه معرفی و نقاط ضعف و قوت این طرح مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۷٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha