تلاش هند برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه

تلاش هند برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه

هند به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به دنبال تقویت ساخت تراشه داخلی خود است که نقش بزرگی در صنعت تولید نیمه‌هادی جهان ایفا کند.

به گزارش بازار، هند، همراه با کشورهای دیگر مانند آمریکا و تایوان ، به دنبال ایجاد اتحادهای راهبردی پیرامون تولید نیمه هادی‌ها بوده است، زیرا این فناوری حیاتی در بسیاری از دستگاه‌ها از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال‌ها استفاده می‌شود.

در همین زمینه هند نیز اقداماتی را برای تولید تراشه در داخل این کشور انجام داده و مشوق‌هایی برای صنعت تراشه در نظر گرفته است.

چالش بسیاری از کشورهایی که به دنبال ارتقای توانایی خود در تولید تراشه هستند این است که شرکت‌ها و کشورهایی که بر این صنعت تسلط دارند محدود هستند. به عنوان مثال، تایوان و کره جنوبی بر حدود ۸۰ درصد از بازار جهانی ریخته گری تسلط دارند. ریخته گری تأسیساتی برای تولید تراشه‌هایی است که سایر شرکت‌ها طراحی می‌کنند.

هند معمولاً جزو کشورهای برتر تولیدکننده نیمه هادی نبوده و بنابراین، هیچ شرکت‌ بزرگ هندی در این زمینه فعالیت ندارد. در عین حال، برنامه این کشور مبتنی بر تلاش برای جذب غول‌های خارجی صنعت تولید تراشه است. در ماه دسامبر، هند یک طرح تشویقی ۱۰ میلیارد دلاری برای ارتقای صنعت نیمه هادی‌ها اجرا کرد. به نظر می‌رسد که راهبرد دهلی نو دو جنبه دارد: جذب شرکت‌های خارجی و فعالیت در حوزه‌هایی که هند در آن‌ها مزیت دارد.

هند چندین نقطه قوت دارد که می‌تواند تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی تولید تراشه را به نتیجه برساند. یکی از نقاط قوت هند بازار مصرف داخلی بزرگ نیمه هادی‌هاست. زیرا این کشور دومین اقتصاد پرجمعیت در جهان است.

طرح‌های تشویقی نیز موثر خواهند بود. همچنین، هند نیروی کار ارزان‌تری دارد که تولید تراشه را مقرون به صرفه می‌کند. این نیروی کار با تحصیلات خوب و ارزان می‌تواند به هند در حوزه خاصی از زنجیره تامین نیمه‌رساناها - طراحی تراشه - کمک کند، حوزه‌ای که به تعداد زیادی کارگر ماهر نیاز دارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha