۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
۱۰۰ هزار تن برنج در مازندران خریداری می شود
در گفتگو با بازار؛

۱۰۰ هزار تن برنج در مازندران خریداری می شود

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج در قالب کشت قراردادی از کشاورزان در استان خریداری می شود.

احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که طرح کشت قراردادی برنج در ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان اجرا شد، گفت: ارقام متنوعی از جمله محلی و پرمحصول در این طرح کشت شده است.

وی با اظهار اینکه میزان تولید مزارع تحت پوشش ۷۵ هزار تن پیش بینی می شود، سطح شالیزارهای استان را ۲۱۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: برای استان کشت قراردادی برنج در ۲۵ هزار هکتار سهمیه در نظر گرفته شد هر چند بیش از این میزان قرارداد بسته شد.

وی مسائل مالی و عدم تامین اعتبار را از جمله مشکلات فراروی کشت قراردادی ذکر کرد و گفت: تامین نهاده ها و پشتیبانی ها و خرید سه بخش اجرای طرح کشت قراردادی برنج به شمار می رود.

عباسپور با اظهار این که قرار است ۱۰۰ هزار تن برنج به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شود، کشت قراردادی برنج را به نفع تولیدکننده بیان کرد و گفت: منتظر تامین اعتبار برای خرید برنج از کشاورزان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: دولت برای خرید برنج ورود پیدا می کند و دولت تا پایان مهرماه برای خرید ارقام برنج کشت قراردادی فرصت دارد.

وی با اظهار این که بازار ارقام محلی برنج دارای نوسان است، تصریح کرد: زمینه برای خرید ارقام برنج مهیا و مباشران خرید نیز مشخص هستند.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha