۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کیفیت گازوئیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارتقا می‌یابد
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

کیفیت گازوئیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارتقا می‌یابد

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: کیفیت گازوئیل تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تا پایان سال به استاندارد یورو ۵ می‌رسد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفرپور گفت: غلظت گوگرد در استاندارد یورو ۴ باید زیر ۵۰ ppm و در یورو ۵ باید زیر ۱۰ ppm باشد؛ که این شاخص در مورد گازوئیل ستاره خلیج فارس، حدود هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ ppm قرار دارد.

وی با بیان این که پالایشگاه ستاره خلیج فارس برنامه‌هایی را برای رسیدن گازوئیل تولیدی این پالایشگاه به سطح استاندارد در دست اجرا دارد، تاکید کرد: تا بهمن یا نهایتا پایان امسال، واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از آن، تمام ۱۶ تا ۱۸ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی این پالایشگاه، به کیفیت یورو ۵ ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش دیگری از سخنان خود درباره کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز گفت: از لحاظ پارامترهای زیست محیطی که شاخص مهمی برای سلامت جامعه است، کیفیت بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس، یورو ۵ است یعنی، بالاترین استانداری که اکنون لازم است، رعایت شود.

وی تصریح کرد: استاندارد یورو ۵, فاکتورهایی را مانند غلظت گوگرد مدنظر قرار می‌دهد که باید زیر ۱۰ ppm باشد؛ این در حالی است که گوگرد بنزین ستاره خلیج فارس، زیر یک ppm است. همچنین فاکتورهای دیگری مانند غلظت مواد آروماتیک، الفینی و بنزن را مدنظر قرار می‌دهد که ستاره خلیج فارس، تمام این موارد را رعایت کرده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha