۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
طرح مالیات بر عایدی سرمایه به صحن مجلس می‌آید
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به صحن مجلس می‌آید

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و بزودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهدی طغیانی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته عوامل مختلفی مانند دلالی کاذب در اقتصاد، تحریم‌ها و جهش‌های قیمتی در بازارها، اقتصاد کشور را با مشکل روبرو کرده است، گفت: بخش قابل توجهی از نقدینگی به جای اینکه به بخش‌های مولد اقتصادی هدایت شود وارد بازار سوداگری مسکن، خودرو، طلا و ارز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال‌های گذشته جهش قیمت ارز شرایط نامناسبی را برای تولیدکننده ایجاد و هزینه تولید را افزایش داد که به شکل تورم وارد اقتصاد شد اما با به سرانجام رساندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌توان امیدوار بود در شرایط هیجانی و تورمی، رفت و آمد نقدینگی به بازارهای مسکن، خودرو، طلا و ارز را مهار کرد و به نوعی اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سرعت‌گیر و مانع جهش قیمت می شود و به طور طبیعی با انجام این مهم، بازارها و متغیرهای اقتصادی مدیریت می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه دارای یک بستر اجرایی است که به شفاف شدن مبادلات مالی و تکمیل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان که البته ابلاغ شده است، منتهی می‌شود.

طغیانی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و بزودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد، ادامه داد: تدوین قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان و عملیاتی شدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سه کار ارزشمند مجلس است که در اقتصاد کشور نقش موثر خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوعات و قوانین مالیاتی که مجلس پیگیری کرده است نقش مهمی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تخلف‌های اقتصادی دارد و به شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی منتهی می‌شود که البته باید بصورت صحیح اجرا شوند.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha