۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
صرفه اقتصادی خودروی برقی به شرط تخصیص یارانه
قائم مقام ایران خودرو عنوان کرد

صرفه اقتصادی خودروی برقی به شرط تخصیص یارانه

قائم مقام ایران خودرو گفت: تلاش کردیم تا قیمت نهایی خودرو برقی تفاوت معناداری نسبت به خودروی بنزینی نداشته باشد، اما ارایه یارانه برای تولید خودرو برقی، کمک دولت برای به صرفه شدن خودروی برقی است.

به گزارش بازار، کیانوش پورمجیب افزود: ممکن است شرایط اقتصادی در آینده تغییر کند به خاطر همین قیمت را اعلام نمی‌کنیم، اما مسلماً کمی بالاتر از قیمت بنزینی و محدوده قیمتی آن حدوداً بالاتر از ۱۰ هزار دلار خواهد بود.

وی گفت: حمایت نهادهای حاکمیتی و ارایه یارانه برای خرید خودرو برقی به مشتریان سبب حرکت خودروسازان، همپای فناوری جهانی و کسب نتایج زیست محیطی خواهد شد.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با بیان این‌که تارا برقی با استفاده از زنجیره تأمین داخلی توسعه یافته است، افزود: خودروهای هوشمند در جهان بر پایه خودروهایی با فناوری برقی توسعه داده می‌شوند و همین موضوع باعث خواهد شد تا ایران خودرو نیز در مسیر هوشمندسازی خودروها حرکت کند.

پورمجیب گفت: خودروهای پیشران و هوشمند در دنیا بر پایه برقی هستند و بر همین اساس هم توسعه پیدا می‌کنند بنابراین برای اینکه وارد مرحله خودروهای هوشمند شویم تولید خودروی برقی الزامی بود.

وی با اشاره به آمادگی ایران‌خودرو برای تولید انبوه محصول افزود: ایستگاه‌های شارژ باتری و تخصیص یارانه به فروش، شرایط و زیرساخت‌های مورد نیاز در سطح کشور است که باید توسط دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت نیرو و صمت انجام شود.

به گفته پورمجیب؛ باتری تارا برقی با هر بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارد که زمان مورد نیاز برای شارژ آن با شارژر سریع، ۲۰ دقیقه، برق تک فاز منزل ۱۲ ساعت و برق سه فاز نیز حدود ۴ ساعت خواهد بود.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با اشاره به تفاوت‌های تارا برقی و بنزینی در زمینه بن سازه (پلتفرم) و معماری دو خودرو را متفاوت دانست و گفت: کفی دو خودرو متفاوت بوده و در تارا برقی زمینه جانمایی سلول باتری فراهم شده است، اما ارتفاع کف دو خودرو تا زمین مشابه است، سایر اجزا و قطعات قوای محرکه، سیم‌کشی‌ها، خنک‌کاری، جلوآمپر و حتی مالتی مدیای دو خودرو نیز کاملاً متفاوت طراحی شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha