۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
صادرات پسته به کشورهای اروپایی در دستور کار مجلس قرار می گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

صادرات پسته به کشورهای اروپایی در دستور کار مجلس قرار می گیرد

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور گفت: امکان صادرات پسته از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی و مسئله حمل و نقل را در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با اعضای انجمن پسته کرمان با بیان این مطلب که درخصوص حمایت و ساماندهی از محصولات کشاورزی مشمول صادرات کارهای خوبی انجام شده است که نیازمند تلاش مضاعف در این زمینه هستیم، اظهار کرد: صادرات پسته در سال جاری باید در دستور کار باشد چراکه پیش بینی می شود که بالغ بر ۱۵۰ هزار تن پسته در سال جاری تولید شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی محصول پسته بیش از پیش احساس می شود چراکه طبق توضیحات انجمن پسته تولید این محصول در سطح جهان توسط آمریکا تا ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: یکسری مشکلات در زمینه تعهد ارزی برای صادرات ایجاد شده بود که در جلسه ای که با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، شاهد بهتر شدن وضعیت هستیم چراکه امکان تسویه ارز ناشی صادرات پسته به روش واردات و عرضه محصولات در داخل کشور، تهاتر با واردکنندگان از طریق ریال در داخل و تحویل ارز در خارج و از طریق سامانه ثنا فراهم شده است.

وی ادامه داد: این شرایط به سمت سال های قبل حرکت می کند چراکه به تدریج با عادی شدن وضعیت اقتصادی این امر محقق می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امکان صادرات پسته از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی و مسئله حمل و نقل را در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می دهیم و در این زمینه نیازمند ارائه طرح اولیه انتقال ریلی پسته توسط انجمن پسته هستیم.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از محصولات مهم تولیدی و ارزآور کشور، موضوع تشکیل فراکسیون محصولات کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

رئیس انجمن پسته  کرمان هم در این دیدار گفت: پسته بیشترین سهم را در صادرات کشور دارد و قطب اصلی تولید و صادرات این محصول در اختیار استان کرمان است.

حسین رضایی افزود: در بخش کشاورزی و به خصوص در بحث پسته نیازمند حمایت جدی تر و بیشتر قوه مقننه و مجریه هستیم چراکه این حوزه در چند سال اخیر متأثر از مشکلات اقتصادی است.

کد خبر: ۱۷٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha