۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
همدان در سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد
استاندار همدان:

همدان در سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد

همدان - استاندا همدان گفت: همدان با میزان ۶.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همدان با میزان ۶.۸ میلیون دلار، سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه کمتر از ۱۰ کشوری قرار دارد که باید با هدفگذاری و تهیه فهرست از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی در سایت این رتبه در کشور ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت شفافی در سرمایه گذاری وجود ندارد و سرمایه‌گذاران خارجی با سردرگمی مواجه اند، تأکید کرد: نیروهای متخصص و آموزش دیده حرفه‌ای در سطح ملی سرمایه‌گذاران را متناسب با نوع سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدایت کنند.

استاندار همدان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند اطلاعات مکان‌های قابل سرمایه‌گذاری را در سایت وزارت اقتصاد بارگذاری کنند و اطلاعات سرمایه‌گذاران نیز در آن ثبت می‌شود که استان زنجان به عنوان پایلوت مشخص شده و اطلاعات سرمایه‌گذاری آن گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان ضرورت دارد، اظهار کرد: استان همدان با برخورداری از مناطق گردشگری مذهبی، غار علیصدر و گردشگری اقلیم در سرمایه‌گذاری گردشگری وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری استان همدان با تمام جزئیات اطلاعات مکانی تهیه شده است، گفت: مکان‌هایی در حوزه گردشگری و طرح های اولویت‌دار و مهم که ظرفیت چشمگیری برای سرمایه گذاری کلان در کل استان دارند مطالعه، احصا و مکان نمایی شده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha