۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای تولید ۳ خودروی برقی
مدیرعامل شرکت دانش‌پایه جتکو اعلام کرد

هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای تولید ۳ خودروی برقی

­مدیر عامل شرکت تحقیق و توسعه فناوری‌های ایران خودرو (جتکو) ‌گفت: با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای طراحی، تولید و ساخت سه خودروی برقی، ۴۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

به گزارش بازار، داوود اسماعیل پور افزود: در تولید خودروی تمام برقی تارا، ۱۵ شرکت دانش بنیان که هر کدام از ۱۰ تا ۱۵ متخصص این کار تشکیل شده است توانستند در ۷۰ درصد تولید خودروی تارا برقی، سهیم باشند

وی اضافه کرد: این نوابغ طراحی و تولید، فارغ التحصیلان رشته‌های میکانیک الکترونیک و کامپیوتر از دانشگاه‌های معتبر هستند که توانستند تارا برقی را تولید کردند.

اسماعیل پور با اشاره به مشخصات فنی خودروی برقی تارا گفت: در این خودرو برای نخستین بار از فناوری نوآوری باز استفاده شده و همه طراحی و تولید قطعات الکتریکی خودرو، صفر تا صد آن، ساخت داخل است.

وی افزود: تنها سلول‌های باتری خودروی برقی را نتوانستیم تولید کنیم که آن هم باتری سازان قول داده اند تا در صورت تولید انبوه خودروی برقی سلول‌های آن را هم بسازند.

مدیر عامل شرکت تحقیق و توسعه فناوری‌های ایران خودرو گفت: تولید ۲۰ دستگاه خودرو تارا برقی از طرح‌های آتی است که امیدواریم با تامین بودجه، اوایل سال آینده به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha