۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
صنایع بزرگ کرمان آماده راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند
استاندار کرمان:

صنایع بزرگ کرمان آماده راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند

کرمان- استاندار کرمان گفت: صنایع بزرگ کرمان آمادگی کامل برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین انرژی مورد نیاز خود در طرح‌های را توسعه‌ای دارند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد: سهم برق در تولید انرژی سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد است که در سال ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر انرژی‌های تجدیدپذیر ۲۶ درصد تولید برق را دارند که در سال ۲۰۵۰ به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد.

فداکار افزود: در میان انرژی‌های تجدیدپذیر، خورشید و باد ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند که در آینده به شش برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار کرمان گفت: دنیا به سرعت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله خورشیدی و بادی می‌رود و هر اندازه ما دیرتر وارد عمل شویم، فاصله‌ و کمبودمان در این زمینه بیشتر خواهد شد.

فداکار با اشاره به قیمت بالای سوخت‌های فسیلی و لزوم توسعه ذخیره‌سازهای باتری خودرو گفت: به نظر می‌رسد که یکی از موانع ما در انرژی تجدیدپذیر، ساتپا است. این مجموعه باید شرکت‌هایی که آمادگی کار دارند را ارزیابی و درجه‌بندی کند و اجازه کار به آنها بدهد.

استاندار کرمان بیان کرد: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به نفع نفت است.

وی ابراز داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای دو پروژه ۱۷۵ مگاواتی انرژی خورشیدی حل شده و لازم است که شرکت توزیع برق، مجوزها را پیگیری و آماده کند تا پیمانکار معطل نشود.

فداکار تصریح کرد: صنایع ما آمادگی راه‌اندازی نیروگاه‌ها را برای تامین انرژی خود در طرح‌های توسعه‌ای دارند. ضمن اینکه هر میزانی که تولید انرژی تجدیدپذیر داشته باشند از قطعی برق معاف هستند.

وی افزود: نیروگاه‌ها برای شرکت‌های صنعتی ضروری هستند و باید فضا را برای آنهایی که در تامین انرژی مشکل دارند، گرفتار کاهش تولید، قطع برق و حفظ اشتغال موجود هستند، فراهم کنیم.

استاندار کرمان گفت: انرژی تجدیدپذیر عرصه جدیدی است که برای آنها به استخراج مواد معدنی چون مس، کبالت و لیتیوم نیاز داریم، پس به حوزه معادن نیز کمک خواهند کرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha