۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
 کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند
معاون شهردار قم:

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

قم - معاون خدمات شهری شهرداری قم از ساماندهی کارگران ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمانی به مساحت ۳۰۰ مترمربع برای ساماندهی کارگران و عدم تجمع آن‌ها در اطراف میادین در قم پیش‌بینی شد.

به گزارش بازار به نقل از شهرداری قم، سید امیر سامع با تأکید بر لزوم حمایت از کارگران ساختمانی، اظهار داشت: قبل از سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بحث ساماندهی این قشر از جامعه کارگری مطرح بوده است که متولیان امر به گذاشتن کانکس در نقاطی از شهر رسیده بودند.

وی با تأکید بر اینکه حضور کارگران در کنار چهارراه‌ها به صلاح نبوده و کار درستی نیست، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد انجمن کارگران ساختمانی به منظور ساماندهی کارگران و عدم تجمع آن‌ها در اطراف میادین، از طریق سامانه‌ای که در اختیار دارند، اطلاع‌رسانی کامل به کارگران جهت ثبت‌نام در سامانه داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم‌نامه پیشنهاد شد توسط انجمن صنفی کارگری برای کارگران اطلاع‌رسانی وسیع انجام و این قشر از جامعه کارگری عضو یک سری گروه‌هایی شوند.

وی تأکید کرد: همچنین باید اطلاع‌رسانی وسیع در سطح شهر انجام گیرد تا اگر کسی کارگر روزمزد دارد از طریق مراجعه به این سامانه، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سامع عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز پذیرفت حضور کارگران ساختمانی در کانکس، با توجه به اپیدمی بیماری کرونا سازگار نیست؛ ولی شاید در یک دوره کوتاهی لازم باشد انجمن کارگری به این کانکس‌ها آمده و مستقر شوند و اقدام به ثبت‌نام از کارگران ساختمانی کنند.

وی از ساماندهی کارگران ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه پیشنهاد شد، ساختمانی از سوی انجمن کارگران ساختمانی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با مسئولیت اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی‌هایی که در مورد سامانه و سایت انجام خواهد شد، کارگران ساختمانی بدانند با ثبت‌نام در سامانه چند روز بعد به آن‌ها مراجعه شده و آن‌ها می‌توانند به کارشان مشغول و از طریق سامانه‌های پیامکی سرویس‌دهی شوند.

کد خبر: ۱۷٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha