۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها
بازار از محصول جدید آلمانی ها گزارش می دهد

مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها

گروه خودروسازی مرسدس بنز کانسپت جدید خود یعنی ای ام جی ویژن را معرفی کرده است؛ این کانسپت فقط مخصوص دریفت و رقابت با تویوتا سوپرا طراحی و تولید شده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت های بزرگ خودروسازی مانند فورد و آئودی برای جلب نظر مشتریان اقدام به عرضه محصولاتی کردند که در دریفت های خیابانی، کم نظیر هستند. به طور مثال می توان به فورد فوکوس آر اس و آئودی آر اس۳ اشاره کرد، این خودروها به دلیل داشتن پلت فرم خاص و سیستم تعلیق مناسب به راننده اجازه حرکت های نمایشی در زمان راندن را می دهد. تمام خودروهای که این ویژگی را دارند، با یک حرکت کاملا جذاب به نام بک فایر یا خروج آتش از اگزوز مشهور هستند.

سوالی در اینجا مطرح می شود که اگر محصولی الکتریکی برای این هدف طراحی و روانه خیابان شود، می تواند نظر مشتریان را جلب کند؟ آیا مشتریان موتور های بنزینی پر سرعت را می پذیرند یا علاقه به خودروهای الکتریکی خواهند داشت؟ ظاهرا تاکنون خودروسازی موفق نشده محصول الکتریکی را عرضه کند که این ویژگی ها را داشته باشد. ولی مرسدس بنز مانند همیشه صنعت خودرو دنیا را غافل گیر و محصولی مخصوص دریفت های خیابانی بدون موتور بنزینی معرفی کرده است.

مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها

مرسدس ای ام جی ویژه وارد می شود

بسیاری از موسسه های تحقیقاتی در ماه های گذشته گزارشاتی در خصوص عملکرد مناسب تویوتا سوپرا برای حرکت های نمایشی در خیابان ها با پلت فرم الکتریکی منتشر کرده است. در این گزارش آمده که حتی لاستیک های این خودرو نیز سازگار با محیط زیست است. شرکت خودروسازی مرسدس بنز برای مقابله با این موضوع محصولی به نام ای ام جی الکتریکی را طراحی و تولید کرده است. به گفته جورج بارتلز، رئیس توسعه جهانی شرکت خودروسازی مرسدس بنز، این شرکت محصولی بیشتر از تصور مشتریان در بازارها طراحی و تولید کرده است.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز برای مقابله با تویوتا سوپرا محصولی به نام ای ام جی الکتریکی را طراحی و تولید کرده است

شرکت خودروسازی مرسدس بنز سعی کرده است که آپشن دریفت خودکار را برای این خودرو نصب کرده است، این آپشن به راننده اجازه می دهد که از وضعیت دینامیکی خودرو همیشه آگاه باشد. مرسدس بنز برای تمام اجزای خودرو سنسور دارد، بنابراین راننده به کمک سیستم های کمکی رانندگی به درستی از مقدار فضای موجود برای دریفت آگاه باشد. در کانسپت جدید مرسدس بنز زاویه فرمان خودرو و گشتاور تولید شده بسیار مورد توجه قرار گرفته و راننده می تواند از وضعیت قدرتمند آگاه باشد.

مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها

محصولات هوشمند آلمانی ها

در نشست خبری از جورج بارتلز در مورد شانس اجرای دریفت خودکار کانپست جدید مرسدس بنز سوال شد و پاسخ داد؛ این خودرو فعالا یک کانسپت است و نمی توان به صورت قطعی در خصوص عملکرد آن سخن گفت، اما مرسدس بنز در راه درست برای عرضه محصولی اسپرت مانند ای کیو جی یا ای کیو اس گام برداشته است.

این خودرو فعالا یک کانسپت است و نمی توان به صورت قطعی در خصوص عملکرد آن سخن گفت، اما مرسدس بنز در راه درست برای عرضه محصولی اسپرت مانند ای کیو جی یا ای کیو اس گام برداشته است

همان پلت فرم الکتریکی که چهار موتور موجود در دو خودرو مذکور را به حرکت در آورده است روی کانسپت جدید مرسدس بنز نیز نصب شده تا بتواند دریفت را اجرا کند. هرچند که باید منتظر بود و دید که آیا عملکرد این خودرو به اندازه ادعا مرسدس بنز هست؟

مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها

رقابت ب ام و و مرسدس بنز بالا گرفت

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که مرسدس بنز با نشان دادن کانسپت جدید خود توانایی بالا رانندگی و هندلینگ را به رخ ب ام و کشیده است. هرچند که شرکت خودروسازی ب ام و واحد ام را برای طراحی و تولید یک محصول الکتریکی شاید آی ۴ کوپه در رقابت با مرسدس بنز طراحی و تولید کند. به نظر می رسد چهار موتور الکتریکی مرسدس بنز می تواند عملکرد بالایی برای دریفت ایجاد کند.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که مرسدس بنز با نشان دادن کانسپت جدید خود توانایی بالا رانندگی و هندلینگ را به رخ ب ام و کشیده است

بررسی های سازمان های تحقیقات خودرویی در اروپا نشان می دهد که پرفورمنس کانسپت جدید مرسدس بنز از خودروهای ای کیو اس۵۳، ای کیو اس۴۳ و جی کلاس جدید بیشتر خواهد بود. مرسدس بنز از مفهوم ای ام جی ویژن برای کانسپت جدید خود استفاده کرده است که نشان می دهد برنامه جدید این خودروساز توسعه محصولات برقی اسپرت است.

مرسدس ای ام جی ویژن معرفی شد| کانسپت جدید اشتوتگارتی ها

تولید به دلیل قوانین سختگیرانه

تاکنون اطلاعات فنی دقیقی از کانپست ای ام جی ویژن توسط مرسدس بنز منتشر نشده است، اما طراحی این خودرو نشان می دهد شرکت خوردوساز آلمانی مذکور از روی هایپر کار معروف خود یعنی ای ام جی وان برای طراحی استفاده کرده است. این خودرو اسپرت الکتریکی از لحاظ طراحی بدنه نسبت به تمامی محصولات مرسدس‌بنز متفاوت است. چون این محصول الکتریکی سعی دارد به عنوان هایپر کار مرسدس بنز خود را در بازارهای جهانی معرفی کند. اتحادیه اروپا قانونی وضع کرده که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای الکتریکی در این قاره اجازه تردد دارند، به دلیل مشکلات آلایندگی و قوانین سخت‌گیرانه اروپا مرسدس بنز تلاش کرده که محصول اسپرت تمام الکتریکی برای علاقمندان به دریفت طراحی و تولید کند.

به نظر می رسد مرسدس بنز از همان آلیاژی که برای بدنه ای ام جی پروجکت استفاده کرده است در ای ام جی ویژن نیز از همان بهره گرفته است. بدنه این خودرو از کامپوزیت کربن با وزن بسیار پایین استفاده شده که می تواند سرعت خودرو را به گونه ای افزایش دهد که صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از دو ثانیه باشد.

چندی پیش شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده بود که به دنبال طراحی سیستم برای پیمایش ۹۰۰ کیلومتری با یک بار شارز است. این سیستم می تواند سبب افزایش ضریب فروش محصولات الکتریکی در بازار شود، در صورتی که مرسدس بنز فناوری جدید خود را روی محصول ای ام جی ویژن نصب کرده باشد، بنابراین باید انتظار داشت که رقابت در میان خودروسازان سوپر اسپرت افزایش خواهد یافت.

گروه خودروسازی مرسدس بنز در محصول الکتریکی سدان خود که سال گذشته معرفی کرده بود، از فناوری الکتریکی با قابلیت پیمایش ۷۷۰ کیلومتر با یکبار شارژ رونمایی کرد، این خودرو با بهره گیری از باتری لیتیوم یونی با سیستم خنک کننده تقویت شده باتری بهره می برد. به نظر می رسد این شرکت خودروساز با طراحی یک یونیت جدید برای باتری و فناوری افزایش شارژ به سمت طراحی این محصول حرکت کرده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha