۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
تلاش برای کسب امتیازات ویژه کرونا در آزمون‌های استخدامی تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

تلاش برای کسب امتیازات ویژه کرونا در آزمون‌های استخدامی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش این سازمان به‌منظور موافقت مسئولان برای کسب امتیازات ویژه کرونا در آزمون‌های استخدامی تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی با تشریح جزئیات استخدام در این سازمان افزود: سازمان تامین اجتماعی ضوابط استخدامی را درقالب قوانین حاکم بر امور استخدامی کل کشور پیگیری می‌کند که به همت معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست‌جمهوری مدیریت شده و در واقع استخدام در این سازمان، تحت ضوابط این مجموعه انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در این دوره در ۲ حوزه درمان و غیردرمان نیازمند جذب نیرو است و استخدام حدود چهار هزار نفر را در ۲ مرحله، پیش‌بینی کرده بود.

موسوی گفت: نزدیک به سه هزار نفر برای استخدام در حوزه پزشکی (بخش‌های تخصصی) و شماری از این جمعیت نیز برای بکارگیری درقالب بهیار و نیروهای خدماتی پیش‌بینی شده بود؛ که انجام این فرآیند در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی همه ضوابط مربوط به تعالی جمعیت را در استخدام جدید تعریف کرده و برای فعالان دوران کرونا هم امتیازات ویژه‌ای درخواست داده است.

وی افزود: مکاتباتی نیز با امور مربوطه در معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه کشور انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که با موافقت مسئولان از این امتیازات ویژه برای همکاری و همراهی این جمعیت با سازمان و تکریم و قدردانی از فداکاری این گروه استفاده شود.

موسوی همچنین با یادآوری افزایش فوق‌العاده ۵۰ درصدی پرستاران گفت: این افزایش باتوجه به درگیری این گروه با بیماران در شرایط سخت شیوع کووید۱۹ محقق شد و یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از جمعیت فعال دوره کرونا به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: همکاران تامین اجتماعی (در حوزه مدیریت منابع نیروی انسانی) در این دوره به این موضوع تاکید و توجه ویژه داشته‌اند و با دریافت یک مصوبه از هیات امنای مربوطه، این فوق‌العاده ویژه را برای پرستاران فراهم آورده و این امر از دستاوردهای ارزشمند سازمان تامین اجتماعی در این دوره محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین‌اجتماعی از برگزاری آزمون کتبی برای استخدام پیمانی سه هزار و ۳۷۶ نفر (۱۱۴۵ نفر در واحدهای بیمه‌ای و ۲۲۳۱ نفر در واحدهای درمانی) در مشاغل کارشناسی در جمعه ۱۵ مهر به صورت همزمان در مراکز استان‌های کشور خبر داد و افزود: نکته حائز اهمیت در این آزمون، لحاظ امتیاز بومی (۴۰ درصد امتیاز بومی شهرستان) و قانون اصلاح سن (سابقه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی وشرکت‌های تابعه) و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (امتیاز سنی و افزایش نمره کتبی آزمون) است.

به گفته وی همزمان با آزمون استخدام پیمانی، آزمون جذب نیروی شرکتی (کار و تامین) به تعداد ۱۱۲۰ نفر (۲۵۸ نفر در واحدهای بیمه‌ای و ۸۶۲ نفر در واحدهای درمانی) در مشاغل غیرکارشناسی نیز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

میرهاشم موسوی تصریح کرد، سازمان تامین اجتماعی نیز در برنامه‌های استخدامی جدید به طور حتم امتیازاتی را برای گروه‌های داوطلبانه که با رویکرد فداکاری در حوزه مبارزه با کرونا در مراکز درمانی سازمان حضور یافتند، قائل خواهد شد و لحاظ برخی امتیازات، فرصتی فراهم می‌کند که در استخدام‌ها درمقایسه با دیگر متقاضیان به دلیل کمک در شرایط سخت، مزایایی داشته باشند.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

براساس آخرین آمارها، بیش‌از ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha