۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
موافقت مجلس با کاهش حقوق گمرکی با هدف کاهش هزینه‌های مردم
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس مطرح کرد

موافقت مجلس با کاهش حقوق گمرکی با هدف کاهش هزینه‌های مردم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موافقت مجلس با لایحه دولت برای کاهش حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد با هدف کمک به تولید کننده‌ها و کاهش هزینه‌های مردم برای کالاهای وارداتی بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای شفافیت و انضباط مالی مصوب کردیم که حقوق ورودی، گمرکی و سودبازرگانی بر اساس دلار و با نرخ ETS محاسبه شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حقوق گمرکی بر اساس نرخ ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد افزود: امسال دولت مکلف بود که به نرخ ETS را به عنوان نرخ پایه برای محاسبه حقوق گمرکی و ورودی و ... لحاظ کند.

وی یادآور شد: در همین راستا به صورت ریالی میزان حقوق گمرکی کالاهای گمرکی افزایش پیدا کرده و دولت در همین راستا لایحه ای را به مجلس ارسال کرد تا با هدف برای کاهش فشار هزینه های تولید، حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد کاهش پیدا کند.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: بنابر این با توجه به اینکه این لایحه فقط برای کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات، نهاده های تولیدو ... بوده و کاهش آن به نفع تولید کننده است و هزینه های تولید از محل کالاهای وارداتی را کاهش داده و از سوی دیگر این امر در حوزه تورم هم موثر بوده و هزینه مردم را کاهش می‌دهد، مجلس با آن موافقت کرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha