۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
ریزش پوند بریتانیا به کمترین ارزش خود در برابر دلار طی ۳۷ سال اخیر!
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش پوند بریتانیا به کمترین ارزش خود در برابر دلار طی ۳۷ سال اخیر!

جفت ارز پوند/دلار به پایینترین حد خود طی ۳۷ سال گذشته رسید که ناشی از افزایش شاخص دلار در بازار و البته وضعیت نامطلوب اقتصاد بریتانیا در برابر آمریکا است.

به گزارش بازار، با مطرح شدن احتمال افزایش نرخ بهره بانکی به ۱۰۰ واحد توسط فدرال رزرو در روز چهارشنبه، جفت ارز پوند/دلار به پایینترین حد خود طی ۳۷ سال گذشته رسید که ناشی از افزایش شاخص دلار در بازار و البته وضعیت نامطلوب اقتصاد بریتانیا در برابر آمریکا است.

بر اساس این گزارش، نرخ جفت ارز GBP/USD با شکستن خط حمایت خود در نقطه ۱.۱۳۱ به نزدیک ۱.۱۳۰ رسیده که منجر به افزایش فشار فروش پوند در بازار شده است.

علاوه بر اقدام قیمت مذکور، (۱۴) RSI نیز در نقطه فروش بیش از حد قرار داشته و بازار این جفت ارز در اختیار خرس ها قرار گرفته است.

با این حال، سیگنال‌های MACD و چرخش موفقیت‌آمیز این جفت ارز از مقاومت افقی دو ماهه در حدود ۱.۱۷۵۰ تا زمان انتشار این گزارش، فروشندگان را امیدوار نگه می دارد.

ریزش پوند بریتانیا به کمترین ارزش خود در برابر دلار طی ۳۷ سال اخیر!

توجه داشته باشیم که روند نزولی با شیب تندتر به شکسته شدن حمایت مهم ۱.۱۳ بستگی دارد که روند قیمت به آن واکنش نشان خواهد داد.

در صورت شکسته شدن این حمایت، نقاط حمایت بعدی به ترتیب در نزدیکی ۱.۱۲۸۰ و ۱.۱۱۶۵ قرار دارند که در کانون توجه متعاملین بازار فارکس قرار خواهند گرفت.

در عوض، جهش اصلاحی ممکن است قبل از به چالش کشیدن مقاومت افقی مذکور در حدود ۱.۱۷۵۰، مقاومت های ۱.۱۴۵۰ و ۱.۱۶۰۰ را هدف قرار دهد.

به طور کلی می توان اذعان کرد که بازار این جفت ارز در حال حاضر در دستان خرس ها قرار داشته و بنا به چگونگی تصمیم امروز فدرال رزرو، احتمال ریزش آن بیش از بهبود وضعیت فعلی است.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • انسانم آرزوست IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      با مر گ ملکه الیزابت دوم انگلیس ارزش برابری پوند نسبت به دلار و دیگر ارزها روند نزولی خواهد گرفت و این ناشی از موضوع بیشتر جنبه سیاسی دارد . همچنین کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم در اروپا بر این امر دامن زده . آمریکایی ها بدون پشتوانه طلا اقدام به چاپ پول دلار می‌کنند در حالیکه رشد تورمی آن را دیگر کشورهای جهان میپردازند.