۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
آیا استفاده از ماسک مو باعث ریزش مو می شود؟

آیا استفاده از ماسک مو باعث ریزش مو می شود؟

در حال ‌حاضر با توجه به نوع زندگی روزمره، مجبور هستیم در مسیر خیابان‌ها و در معرض پارامترهای متفاوت آلودگی مانند دود، گرد و قبار و نور فرابنفش خورشید قدم بگذاریم.

به گزارش بازار، در حال ‌حاضر با توجه به نوع زندگی روزمره، مجبور هستیم در مسیر خیابان‌ها و در معرض پارامترهای متفاوت آلودگی مانند دود، گرد و قبار و نور فرابنفش خورشید قدم بگذاریم. یکی از بهترین محصولات که در مراقب از مو نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد، ماسک مو است. امروزه شرکت‌های زیادی با بهره‌گیری از تخصص و دانش سعی در تولید محصولات مراقبتی و تقویتی مو کرده‌اند. مثلا اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می‌کنیم خرید ماسک مو گلیس در موتنرو را تجربه کنید. درباره قدرت احیا و حالت‌دهندگی روغن آرگان به موهایتان و جلوگیری از وز شدگی آن، جداگانه به طور فصل صحبت کرده‌ایم. در این بین نقش و قدرت شامپوهای مراقبتی را نباید نادیده گرفت. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین محصولات مراقبتی برای افرادی که به‌دنبال تقویت مو، شادابی، سلامت موها و حالت‌دهی آسان به آن‌ها هستند، ماسک تخصصی مو است. اقدام به تهیه ماسک مو در منزل جدا از صرف وقت و هزینه زیاد ما را با این احتمال مواجه می‌کند که تاثیر گذاری این ترکیبات و واکنش آن‌ها با موهای ما چه خواهد بود؟ آیا استفاده از ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟ در ادامه نوشته به این پرسش اساسی پاسخ داده‌ایم.

ماسک مو چیست و چه خواصی دارد؟

ماسک مو محصولی جدید و پرطرفدار است که چندسالی است میان افراد زیادی محبوبیت دارد. عمده استفاده از ماسک مو برای درمان موهای آسیب‌دیده و بهبود آن است. در ادامه به خواص ماسک مو اشاره می‌کنیم. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید ماسک مو را دارید، سراغ سایت موتنرو بروید و از قیمت سایر محصولات این فروشگاه مانند قیمت روغن آرگان گلیس مطلع شوید.

آیا استفاده از ماسک مو باعث ریزش مو می شود؟

  • دارای مواد معدنی و مغذی فراوانی است که وظیفه تامین نیازهای ساقه مو را دارد؛
  • در نرم و ابریشمی‌کردن مو تاثیرگذار است؛
  • ماسک مو یک حالت‌دهنده فوق‌العاده برای موی سر است؛
  • در نرم و ابریشمی‌کردن تارهای مو نقش به‌سزایی دارد؛
  • در حفظ رطوبت مورد نیاز فولیکول مو بسیار تاثیرگذار است. چراکه روغن و ترکیبات مغذی فراوانی دارد؛
  • به رشد و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مو کمک می‌کند؛
  • باعث تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود؛
  • در درمان وزشدن موها بسیار موثر است.

ماسک موها دو نوع کلی دارند؛ نوع اول برای شستشو در حمام طراحی شده‌اند و نیاز به آبکشی فراوان دارند. دسته دوم هم نیازی به شستشو ندارند و پس استحمام می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شامپو لروکس اصل نیز می‌تواند به ترمیم و احیای بافت موها کمک زیادی کند.

معمولا ماسک مو نباید به پوست سر برخورد کند و باید فقط در ناحیه ساقه مو استفاده شود. عموما حدود 20 دقیقه زمان لازم است تا ماسک مو تاثیرگذاری مطلوبی روی موهایتان داشته باشد؛ اما فراموش نکنید حتما قبل از استفاده، طریق مصرف محصول را مطالعه کرده و طبق دستورالعمل همان ماسک مو عمل کنید. چرا که طریقه مصرف هر برند متفاوت با سایر محصولات است.

آیا استفاده از ماسک مو باعث ریزش مو می شود؟

چگونه ماسک مو سبب ریزش مو می‌شود؟

ماسک مو دارای املاح معدنی، روغن‌های گیاهی و مواد مغذی برای رشد و تغذیه موهاست. همچنین سلامت آن‌ها را برعهده دارد و از آن‌ها در برابر آسیب‌های گوناگون محافظت می‌کند؛ حال این سوال به‌وجود می‌آید که با وجود تمام این خواص، چگونه می‌تواند به موها آسیب بزند؟

بیایید نگاهی به ساختار مو بیاندازیم. در حالت کلی زمانی‌که از واژه «مو» استفاده می‌کنیم، منظورمان کدام بخش از موهایمان است؟ ساقه یا ریشه مو؟ ماسک مو تاثیر فوق‌العاده ای روی ساقه‌ مو دارد. در طریقه مصرف برخی از ماسک‌های مو نوشته شده نباید با پوست سر برخورد کند. چنانچه در زمان استفاده از این ماسک مو دقت نکنید و مواد ماسک به پوست سرتان برخورد داشته باشد، احتمال ریزش موهایتان بسیار بالا می‌رود. چرا که این نوع ماسک مو به صورت تخصصی در ناحیه ساقه مو فعالیت و اثربخشی دارد. بنابراین در صورت استفاده نادرست، به ریشه مو آسیب زده و سبب ازبین‌رفتن یا همان ریزش مو می‌شود. با اطمینان خاطر می‌گوییم اگر در استفاده از ماسک مو به شیوه‌ای که روی محصول است نمی‌خواهید عمل کنید، بهتر است اصلا از ماسک مو استفاده نکنید؛ چرا که به‌جای بهره‌مندی از خواص آن، باعث آسیب و ریزش موهایتان خواهید شد.

ماسک مو خانگی

اگر تمایل به استفاده از ماسک مو دست‌ساز و خانگی دارید، باید بگویم کار سختی را انتخاب کرده اید. فرمولاسیون، میزان ترکیبات یا درصد استفاده از این روغن‌ها با هم برابر نیست و کم یا زیادکردن هر کدام ازاین مواد روی بخش‌های مختلفی از پوست سر و مو تاثیرگذار است. همین تفاوت‌ها در میزان استفاده از ترکیبات باعث شده برندهای متنوعی در بازار باشند و هر کدام برای درمان بخشی از مو یا پوست سر استفاده شوند؛ اما اگر موفق به ساخت ترکیبی شدید که برای موهایتان مفید است و تاثیر خوبی می‌گذارد، باید تبریک صمیمانه ما را بپذیرید.

طریقه مصرف

طریقه مصرف هر ماسک مو با دیگر برندها متفاوت است. درحالت کلی به گفته متخصصان حوزه پوست و مو، بیشترین حالت تاثیرگذاری ماسک مو برای استفاده یک یا نهایتا 2 مرتبه درهفته است. باید بگوییم متاسفانه ماسک‌ مو برای افرادی که بر اثر عوامل ژنتیکی یا موروثی دچار طاسی و یا ریزش بخش زیادی از موهای خود شده‌اند، کارساز نخواهد بود. شاید کاشت مو بتواند ظاهر زیباتری برای این عزیزان فراهم کند و در بازیابی اعتماد بنفس‌شان موثر باشد؛ اما اگر از دیگر مشکلات مویی مانند ریزش، کدربودن، کم‌پشتی، زبری و وزی مو رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم شده، سراغ ماسک مو بروید تا مشتری همیشگی این محصول دوست‌داشتنی شوید. فقط حواستان باشد تا محصول متناسب با موهایتان را انتخاب و استفاده کنید.

سخن آخر

در استفاده از ماسک مو بیش‌ از هر موضوعی باید به طریقه مصرف آن دقت کنید و خودسرانه نحوه استفاده از آن را تغییر ندهید. ماسک مو تنها زمانی می‌تواند به موهایتان آسیب وارد کند که طبق دستور آن عمل نکنید. همچنین قبل از خرید این محصولات دقت کنید کدام ‌یک از انواع داخل حمام یا پس از آن را انتخاب می‌کنید. علاوه بر این، توجه کنید که محصول برای پوست سر مناسب باشد و روی آن ذکر شود که در صورت تماس با پوست سر چه بازخوردی خواهد داشت. در صورت رعایت این نکات باید بگویم بمب ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز موهایتان را در اختیارشان قرار داده‌اید.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha