۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
ایران جایگزین بهتری برای برجام یافته است!

ایران جایگزین بهتری برای برجام یافته است!

آمریکا باید بداند طرح جایگزین برجام چه هزینه‌هایی بر آمریکا و متحدانش تحمیل خواهد کرد.

بازار؛ امیررضا اعتمادی: در پی جنجال های سیاسی و اقتصادی بر سر احیای مجدد برجام، ایران گزینه های مناسبی را برای جایگزینی برجام انتخاب کرده است و ایران ممکن است مذاکرات وین را به بن‌بست کامل بکشاند که آمریکا خودش تبعات آن را خواهد دید.

در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون شاهد تلاش بالقوه ایران در راستای احیاء و بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های منطقه، خاورمیانه و حتی کشورهای دور دست بوده ایم، که امروز با نتایج حاصل شده میتوان فهمید که ایران شاید دیگر علاقه ای به برجام و اصراری بر نیاز به احیای برجام نداشته باشد

صادرات نفت ایران طی سه ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش یافته است و از زمان اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ امسال بیش از هر زمان دیگری نفت فروخته‌ایم.

در بحث تولید و صادرات محصولات پتروشیمی هم با وجود تحریم های سرسختانه دولت مزدور آمریکا علیه شبکه فروش پتروشیمی ایران، به خوبی درحال توسعه و تأمین نیاز بازار هستیم که این موضوع نشان از قدرت گرفتن ایران در ذخیره سازی نفت و جبران خام فروشی و اعتبار اقتصادی در منطقه را میدهد.

حال با اعلام رسمی سازمان همکاری شانگهای مبنی بر حضور ایران به عنوان عضو رسمی این سازمان نشان‌دهنده می‌باشد که ایران به شدت در حال برقراری موازنه در مقابل نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه است.

همچنین ایران نشان داده که با حضور مستمر خود به عنوان یک قدرت در منطقه و توسعه روابط دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی اقتصادی با کشورهای صاحب انرژی و صاحب قدرت نه تنها به جدیت مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی کرده است بلکه تحریم های سرسختانه آمریکا را بی اثر کرده است.

از سوی دیگر حضور ایران در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل پیامد های مهمی خواهد داشت که مهم ترین آن بی اثر نشان دادن تحریم و تهدید هاست که به دشمنان فهمانده‌ایم، نتوانستند ایران را متوقف بکنند.

از سوی دیگر سفر رئیس جمهور به نیویورک با دعوت رئیس سازمان ملل برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده شفاف بودن ایران در تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، که طی این سالها با وجود سنگ اندازی های آمریکا، اسرائیل و هم‌دستانشان ایران در کمال صداقت با این سازمان همکاری داشته است.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha