۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸
هدایت نقدینگی به حوزه ساخت و ساز بحران بازار مسکن را به فرصت تبدیل می‌کند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

هدایت نقدینگی به حوزه ساخت و ساز بحران بازار مسکن را به فرصت تبدیل می‌کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مهترین موضوعاتی که می‌توان مقصد نهایی نقدینگی در کشور باشد و بحران بازار مسکن را به فرصت تبدیل کند، ساخت مسکن است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به رشد نقدینگی موجود در اقتصاد کشور گفت: وجود نقدینگی در کشور آسیب های فراوانی را به اقتصاد و زندگی مردم وارد می‌کند لذا باید برای کنترل آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و آن را به سمت تولید هدایت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم هدایت نقدینگی به تولید و توسعه زیرساختهای کشور، افزود: یکی از مهترین موضوعاتی که می‌توان مقصد نهایی نقدینگی در کشور باشد و بحران بازار مسکن را به فرصت تبدیل کند، ساخت مسکن است. مسکن سازی موتور محرک رشد اقتصاد بوده و به واسطه آن تعداد زیادی از مشاغل رونق گرفته و اشتغال زایی فراوانی ایجاد می‌شود. هر چند این کار نیاز به توجه و اهتمام تمامی ارکان دولت دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای ساخت مسکن پیش نرفتیم و در این حوزه به شدت عقب هستیم طبق گزارش مسئولان وزارت راه و شهرسازی بخش عمده ای از زمین‌های مورد نیاز برای ساخت مساکن طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و جا نمایی شده است اما آن چیزی که هم اکنون به عنوان مانعی بزرگ در مسیر این طرح نمایان شده، تامین منابع مالی این پروژه است. همچنین متاسفانه شاهد عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات هستیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مسیر با توجه به نیاز جدی و اساسی کشور به ساخت مسکن، وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی نباید منفعل و بی تحرک باشد و در صورتی عدم همکاری بانک‌ها، از مسیر قانونی اقدام به شکایت از بانک‌ها کند. خوشبختانه قانون گذار برای استنکاف تمامی دستگاه‌ در اجرای قانون جهش تولید مسکن جریمه پیش بینی کرده اما این امر نیز نیاز به همت وزیر و مجموعه دولت دارد تا به درستی اجرایی شود هرچند مجلس نیز در صورت تداوم کوتاهی ها از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و دستگاه‌های راکد را وادار به حرکت می‌کند.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha