۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
زمان را برای تولید مسکن از دست داده ایم| ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دولتی مشکل زیرساختی دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو بازار:

زمان را برای تولید مسکن از دست داده ایم| ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دولتی مشکل زیرساختی دارد

حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تولید مسکن به یک بحران در کشور تبدیل شده است و به اصطلاح کار هم از دست قانون گذار و هم مجری و هم مردم در رفته است.

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روند تولید مسکن در کشور گفت: بخش تولید مسکن یکی از مسائل اساسی کشور بوده و بحث دولت ها نیست.

وی با بیان اینکه در مقاطعی به تولید مسکن در کشور کم توجهی شد، تصریح کرد: در این شرایط جامعه هم وظیفه داشت هشدارهایی را پیرو این مسئله به دولتمردان و مسئولین امر منعکس کند تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر حال ما وقت را برای تولید مسکن از دست دادیم، تاکید کرد: تولید مسکن به یک بحران در کشور تبدیل شده است و به اصطلاح کار از دست هم قانون گذار و هم مجری و هم مردم در رفته است البته این بدین مفهوم نیست که مسکن در کشور ساخته نمی شود.

وی تاکید کرد: ما در زمینه سیاستگذاری در راستای مدیریت تولید مسکن در کشور با یک بحران مواجه شده ایم این در حالی است که قوانین مصرحی در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه تولید مسکن تصمیمات متناقضی از جاهای مختلف گرفته می شود، بیان کرد: مثلا قانونی وضع می شود و برای تولید مسکن رقمی در نظر گرفته می شود و آن قانون ،حوزه نظام بانکی را مکلف می کند که پای کار بیاید اما در درون دولت که مسئله اصلی آن مسکن است،تصمیم گرفته می شود که آن رقم بانکی در بخش مسکن هزینه نشود.بنابراین این موارد تناقضی در موضوعات است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید بداند که در زمینه تولید مسکن قوانین مصرحی دارد بیان کرد: دولت به خوبی می داند که ۲.۵ میلیون جوان در شرف ازدواج در کشور وجود دارد و یا نزدیک به ۳۰ میلیون نفر مستاجر داریم.از سوی دیگر حتی در زمانی که مسکن تولید می کنیم این مسکن به اهداف پیش بینی شده اصابت نمی کند.

وی با اشاره به تناقض ایجاد شده در مناطق شهری بیان کرد: به عنوان مثال ما می بینیم که یک نفر هزار متر خانه سازی می کند اما یک نفر حتی یک متر خانه هم نمی تواند پیدا و یا بسازد.بنابراین حوزه مسکن در همه ابعاد خود به هم ریخته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در این شرایط و با این تصمیمات مدیریتی به نظر بنده تولید مسکن در دولت تحقق پیدا نخواهد کرد با وجود اینکه ما همه موارد در زمینه تولید مسکن را در کشور در اختیار داریم.

وی درباره چرایی عدم تحقق تولید مسکن در کشور بیان کرد: ما باید یک جا بیاستیم و ببینیم کجای کار ما ایراد دارد. بنده معتقدم شخص رئیس جمهور در زمینه اجرای قانون تولید مسکن می تواند نقش چشمگیری داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولید مسکن یک موضوع ملی است و ما متاسفانه درحال آسیب خوردن از آن هستیم، گفت: تولید و یا عدم تولید مسکن بسیاری از مباحث در زمینه خانوار را تحت شعاع خود قرار می دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نحوه راهبری و گزارش گیری و مدیریت شخص رئیس جمهور در بخش مسکن بسیار مهم است. همچنین استانداران نقش مهمی در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه سه وزیر در تولید مسکن نقش مهمی دارند، بیان کرد: ما در حوزه مسکن با یک ابر بحران مواجه شده ایم. به عنوان مثال ما در قانون جهش تولید مسکن صندوق ملی مسکن را تعریف کردیم این در حالی است که موجودی این صندوق در حال حاضر صفر است و یک نفر باید بپرسد چرا موجودی صندوق ملی مسکن صفر است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به جز مسکنی که باید بسازیم،۳۰۰ هزار واحد مسکن قبلی را داریم که زیرساختهای آن مشکل دارند. دولت نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد باید برای این مسکن های ساخته شده، خدمات زیر بنایی در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: همچنین باید نظام بانکی کشور هم پای کار بیاید و ما در این زمینه تعارف نداریم. متاسفانه همه چیز اماده است اما تنظیم کننده کار وجود ندارد . به نظر بنده باید اطلاعات درستی در این بخش به رئیس جمهور بدهند البته بنده باور ندارم که وی این موارد را نمی داند.

وی ادامه داد: با شیوه و راه و مسیر فعلی مسکن در کشور ساخته نخواهد شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha