۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
شهرهای جدید در راه است
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شهرهای جدید در راه است

جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای جدید مهرگان قزوین، گلمان آذربایجان غربی و تابناک فارس در انتظار تصویب هیئت دولت هستند.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر سه شهر جدید مهرگان در استان قزوین، گلمان در آذربایجان غربی و تابناک در استان فارس، مراحل مصوبات هیات دولت را سپری می‌کنند.

جعفری افزود: همزمان طرح جامع، طرح تفصیلی و آماده‌سازی شهرهای مذکور پیگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جدیدترین وضعیت مراحل اجرای سه شهر جدید در استان تهران گفت: برای تهران سه شهر جدید خوارزمی، فردوس و اعتمادیه را داریم که طرح خوارزمی و فردوس آماده شده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است. انشاءالله بعد از تصویب برای شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: درخصوص «اعتمادیه» هم با توجه به بررسی‌هایی که باید در حوزه تقسیمات کشوری انجام شود منتظر تعیین تکلیف موضوع در منطقه غرب استان تهران هستیم. بعد از این‌که تکلیف این قضیه روشن شد کارهای مربوط به اعتمادیه را نیز دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح شهر جدید نیشتمان در کردستان هم گفت: امیدواریم با شروع فعالیت در شهرهایی که اخیرا مراحل تاسیس آن‌ها سپری می‌شود بتوانیم ظرفیت‌های سکونتگاهی جدیدی را اضافه کنیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha