۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اقلام مورد نیاز مردم به وفور و بدون افزایش قیمت عرضه می‌شود
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

اقلام مورد نیاز مردم به وفور و بدون افزایش قیمت عرضه می‌شود

تابش، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمامی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به وفور و بدون هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار موجود است و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، عباس تابش در یکصد و نود و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار که امروز دوشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در خصوص وضعیت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: خرما که شاخص کالاهای ویژه ماه مبارک رمضان است به قیمت مصوب در کف بازار موجود و در اختیار مردم است و با توافقی که با انجمن ملی خرما و تولیدکنندگان شده است خرمای ۷۰۰ گرمی به قیمت ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره ای عرضه می شود.

وی در خصوص قیمت عرضه انواع برنج در بازار نیز افزود: میانگین قیمت برنج هندی ۹ هزار و ۳۰۰ تومان، متوسط قیمت برنج هاشمی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و متوسط قیمت برنج تایلندی نیز ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان است.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص شکر نیز گفت: در حال حاضر هر کیلو شکر به قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان در زنجیره توزیع عرضه می شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انبارهای روغن فعال هستند

وی در خصوص روغن خوراکی نیز بیان کرد: انبارهای روغن فعال هستند و مشکلی در بازار نیز نداریم و هیچ گونه افزایش قیمتی در این کالا که از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان نیز هست، نداشته ایم.

کاهشی در عرضه ماکارونی نداشته ایم

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص وضعیت ماکارونی در بازار نیز گفت: کاهشی در عرضه ماکارونی مورد نیاز مردم به ویژه در این ماه مبارک نداشته ایم، قیمت ها نیز بدون تغییر است، فقط یک شرکت اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده است که پرونده آن برای برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

۱۲ قلم کالای لبنی مشمول قیمت گذاری تثبیتی است

تابش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قیمت لبنیات نیز بیان کرد: ۱۲ قلم کالای لبنی مشمول قیمت گذاری تثبیتی است و تغییر قیمت در مابقی کالاهای لبنی نیز باید با هماهنگی و نظارت انجام شود که تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

بر اصل وفور و فراوانی کالا در بازار اعتقاد داریم

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه بر اصل وفور و فراوانی کالا در بازار اعتقاد داریم، تصریح کرد: اگر برای تأمین کالایی مجبور به واردات آن شدیم، باید واردات با کمترین بروکراسی ادارای و در اسرع وقت انجام شود.

کد خبر: ۱۷٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha