۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
سالانه ۷۶ میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم اما حاصلی ندارد| دولت عامل عقب ماندگی صنعت برق
کارشناس انرژی در گفتگو با «بازار»:

سالانه ۷۶ میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم اما حاصلی ندارد| دولت عامل عقب ماندگی صنعت برق

صالحی کارشناس انرژی با بیان اینکه سالانه ۷۶ میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم، گفت: دخالت دولت در قیمت گذاری باعث عقب ماندگی ما در توسعه انرژی های نو شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: حمیدرضا صالحی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مداخله دولت ها در قیمت گذاری و پایین نگهداشتن آن عامل اصلی عقب ماندگی در انرژی های نو است.

کارشناس حوزه انرژی با اشاره به مصرف بالای انرژی در ایران، گفت: برای افزایش بهره وری انرژی در بخش های خانگی، حمل و نقل و صنعت باید به سمت اصلاح قیمت ها در بازار انرژی حرکت کنیم. البته همزمان با اصلاح قیمت ها باید زیرساخت ها و بسترهای لازم برای مدیریت مصرف هم ایجاد شود.

صالحی با بیان اینکه طبق برآوردهای سازمان برنامه سالانه ۷۶ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور داده می شود، افزود: اما مساله مهم تر این است که یارانه پرداختی هیچ فایده و نقش مثبتی را در اقتصاد ایران بازی نمی کنند و در عمل مردم هم نفعی از آن نمی برند.

او همچنین با اشاره به ناکامی دولت ها در رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه، گفت: هدف گذاری صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه بدون توسعه صنعت برق و افزایش سرمایه گذاری در این صنعت محقق نمی شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرار سرمایه گذاران از صنعت برق، افزود: متاسفانه چالش ها و موانع موجود در این صنعت برطرف نشده و در صورت ادامه این روند هیچ امیدی به افزایش ۴۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در ۳ سال آینده نیست.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha