۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کرم گلوگاه گلوی انارستان های خراسان جنوبی را می فشارد/خسارت ۳۰ درصدی به باغات
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کرم گلوگاه گلوی انارستان های خراسان جنوبی را می فشارد/خسارت ۳۰ درصدی به باغات

بیرجند- جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت ۳۰ درصدی کرم گلوگاه به باغات انار آفت زده خبر داد.

مهدی جعفری در گفت و گو با بازار با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات استان زیر کشت انار است، اظهار کرد: پبش بینی می شود در سال جاری ۴۲ هزار تن انار برداشت شود که این میزان از لحاظ سطح تولید ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه عمده ارقام انار خراسان جنوبی شیشه کف، شهسوار، ملس یزدی، شیرین یزدی، خزر و واندرفول است، افزود: از حیث سطح زیر کشت شهرستان فردوس بیشترین تولید را دارد.

جعفری با بیان اینکه ۲۵ درصد انار خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان وبلوچستان ارسال می‌شود، گفت: در زمینه فرآوری وبسته بندی انار پنج واحد در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد سه واحد فعال و دو واحد غیر فعال است.

وی با بیان اینکه ارزش محصول انار استان ۸۴۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: در باغات انارخراسان جنوبی آفت کرم گلوگاه از مهمترین عوامل خسارت زا بوده که با کمترین استفاده از سموم این افت را کنترل می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مبارزه بیولوژیک با توجه به وجود دو انسکتاریوم در شهرستان‌های سربیشه و فردوس در سطح ۵۰ هکتار در باغات استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی از مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح دو هزار و ۶۵۰ هکتار از باغات انار خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی برای آشنایی انارکاران با چرخه زندگی و اهمیت مبارزه با آفت و بکارگیری یک کارشناس ناظر گیاه پزشکی در هر کدام از شهرستان‌های انارخیز استان به صورت ویژه برای رصد و پایش و اطلاع رسانی این آفت ار دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha