۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
بلیت هواپیمای مشهد | پایتخت معنوی ایران

بلیت هواپیمای مشهد | پایتخت معنوی ایران

یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های داخلی، بلیط ‌هواپیمای مشهد است. شهر مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که دومین استان بزرگ به لحاظ وسعت محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های داخلی، بلیط ‌هواپیمای مشهد است. شهر مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که دومین استان بزرگ به لحاظ وسعت محسوب می‌شود. این شهر به لطف وجود حرم امام هشتم شیعیان از قطب‌های مذهبی ایران است و سالانه از زائران و مسافران زیادی پذیرایی می‌کند. البته خرید بلیط مشهد می‌تواند تنها برای یک سفر زیارتی یا کاری نباشد، چون می‌توانید شاهد جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی باشید. برای کسب اطلاعات درباره بلیط هواپیمای مشهد همراه فلایور باشید.

اطلاعات کاربردی پرواز قبل از خرید بلیط هواپیمای مشهد

  • فاصله هوایی تهران تا مشهد: ۷۲۴ کیلومتر
  • طول پرواز از تهران: ۸۰ الی ۱۲۰ دقیقه که بستگی به عواملی مثل آب و هوا دارد.
  • ایرلاین ها: ایران ایر، ایران ایر تور، هواپیمایی آسمان، کیش ایر، ماهان، معراج و...
  • فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد (MHD)

بلیط هواپیمای مشهد | جاذبه های گردشگری مشهد

همان‌طور که گفته شد، شهر مشهد تنها یک شهر زیارتی نیست و با خرید بلیط مشهد می‌توانید از جاذبه‌های زیاد این شهر دیدن کنید. این شهر دارای تاریخچه‌ای پربار و فرهنگ غنی است و در طول تاریخ پذیرای شعرا و دانشمندان برجسته‌ای بوده که می‌توانید از آرامگاه و موزه‌های زیادی در این شهر دیدار کنید. برخی از این آرامگاه‌ها و موزه‌ها عبارت‌اند از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس، آرامگاه شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی، آرامگاه نادر شاه افشار (باغ نادری)، موزه حمام مهدی قلی بیک و خانه تاریخی ملک. همین‌طور در شهر مشهد مراکز تفریحی مراکز تفریحی و جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توان به چالیدره، مجموعه کوهسنگی، باغ ملی، پارک ملت، پارک وکیل آباد و پارک طبیعی هفت حوض اشاره کرد. اگر بلیط هواپیمای مشهد را خریداری کردید تنها به زیارت از حرم اکتفا نکنید زیرا این شهر جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد.

بلیط هواپیمای مشهد | بازار ها و مراکز خرید شهر مشهد

بلیط هواپیمای مشهد | پایتخت معنوی ایران

از آنجا که مشهد میزبان گردشگران زیادی است، این شهر مراکز تجاری متعددی دارد تا گردشگران و زائران نیز به راحتی خرید کنند. از جمله مراکز تجاری شهر مشهد می‌توان به مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید زیست خاور، مجتمع تجاری آلتون اشاره کرد. همچنین بازارهای سنتی این شهر عبارت‌اند از: بازار رضا، بازار امین، بازار روس‌ها، بازار مرکزی مشهد، بازار مولوی که با خرید ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

بلیط هواپیمای مشهد | امکانات اقامتی شهر مشهد

پس از خرید بلیط هواپیمای مشهد، تنها چیزی که باقی می‌ماند محل اقامت است. با توجه به اینکه حرم امام هشتم شیعیان برای بسیاری از افراد جاذبه اصلی شهر محسوب می‌شود، اکثر هتل‌های مشهد در اطراف حرم مطهر قرار دارند و این نکته برای زائران مزیت خوبی محسوب می‌شود. البته اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای محل اقامتی کنید، می‌توانید از گزینه‌های اقتصادی‌تری مثل هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر مشهد استفاده کنید. هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها در مقایسه با دیگر هتل‌ها امکانات کمتری برخوردار هستند. اگر قصد یک سفر ارزان و اقتصادی به شهر مشهد را دارید می‌توانید در کنار خرید ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد از هتل آپارتمان‌ها و مهمانسراها استفاده کنید.

بلیط هواپیمای مشهد | سوغات شهر مشهد

خرید سوغاتی یک سنت قدیمی میان ایرانیان است که فرد بازگشته از سفر با بلیط هواپیمای مشهد محصولی خاص که منحصر به همان سرزمین است را برای خانواده و عزیزانشان هدیه می‌آورند. سوغاتی‌ها معمولا صنایع دستی و خوردنی هستند و سوغاتی‌های شهر مشهد شهرت ویژه‌ای دارند. سوغاتی‌های اصلی این شهر زعفران، نبات و زرشک است اما شما به این سه گزینه محدود نخواهید بود زیرا مشهد سوغات‌های زیادی دارد. دیگر سوغات‌های معروف مشهد عبارت‌اند از: سنگ‌های قیمتی (فیروزه، عقیق، شرف الشمس و...)، انگشترها با نگین سنگ‌های زینتی، تسبیح، پوستین، گلیم و قالی، دیگ‌های سنگی، ادویه، میوه‌های خشک، و ترشی مشهدی. پس اگر با ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد به این شهر سفر کردید خرید سوغات مشهد را فراموش نکنید.

بلیط هواپیمای مشهد | فرودگاه بین‌ المللی مشهد

بلیط هواپیمای مشهد | پایتخت معنوی ایران

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد شهر مشهد فرودگاه اصلی استان خراسان رضوی و مهم‌ترین فرودگاه شرق کشور است. این فرودگاه پس از فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد سومین فرودگاه کشور از لحاظ تردد است. این فرودگاه همچنین قطب دوم بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایران مانند ایران ایر، ایران ایر تور، ماهان، هواپیمایی آسمان، کیش ایر، معراج است و همین‌طور پذیرای پروازهای زیادی از ایرلاین‌های خارجی است. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیمای مشهد را دارید نگران نباشید چون دستتان برای انتخاب باز است.

بلیط هواپیمای مشهد | رفت و آمد از فرودگاه مشهد

سفر با هواپیما به مشهد مانند خرید ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد از فلایور راحت است؛ زیرا فرودگاه بین المللی مشهد به شهر نزدیک است و تا مرکز شهر تنها هشت کیلومتر فاصله دارد. این موضوع به تنهایی باعث راحتی بیشتر رفت و آمد به فرودگاه می‌شود که البته با امکانات حمل نقل و رفاهی مناسبی که برای این فرودگاه در نظر گرفته شده رفت و آمد را حتی آسان‌تر هم می‌کند. این فرودگاه دارای ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی درون شهری و برون شهری است. امکان اجاره خودروی بدون راننده هم برای مسافران فراهم است.

چگونه بلیط هواپیمای مشهد را ارزان تهیه کنیم؟

ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد در اواخر تابستان و اوایل پاییز یافت می‌شود همچنین گران‌ترین بلیط هواپیمای مشهد معمولاً در اعیاد مذهبی و تعطیلات نوروز است. برای تهیه بلیط مشهد به قیمت‌های مناسب‌تر باید زمان‌های خلوت‌تری از سال را انتخاب کرد که سایر مردم معمولاً امکان سفر این زمان‌ها را ندارند. قیمت بلیط مشهد معمولاً در ماه‌های خرداد، مهر، آبان و بهمن پایین‌تر از و ارزانترین بلیط هواپیمای مشهد را در این زمان‌های خاص می‌توان تهیه کرد.

بلیط هواپیمای مشهد را از کجا بخریم؟

با گسترش خدمات غیرحضوری، دیگر برای رزرو بلیط هواپیمای مشهد نیازی به مراجعه به آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی نیست. اگر برای اولین بار به‌صورت اینترنتی قصد خرید بلیط هواپیمای مشهد را دارید، اصلاً نگران نباشید چون خرید بلیط از فلایور بسیار آسان است. تنها کافی است با وارد کردن مقصد مورد نظر و تاریخ پرواز، لیست بلیط‌های پرواز مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس با وارد کردن مشخصات به‌راحتی بلیط هواپیمای مشهد یا بیلط هواپیما کیش خود را رزرو کنید.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha