۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
درخواست روزانه گندم ۸ هزارتن کاهش پیدا کرده است| صرفه جویی ۲.۵ میلیون تنی تا پایان سال
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با بازار:

درخواست روزانه گندم ۸ هزارتن کاهش پیدا کرده است| صرفه جویی ۲.۵ میلیون تنی تا پایان سال

میر تاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیرو گزارش مسئولین در زمینه تغییرات ارزی و نحوه توزیع کالای اساسی، درخواست روزانه گندم ۸ هزار تن کاهش پیدا کرده است.

حجت السلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نتایج حذف ارز ترجیحی و نحوه توزیع کالاهای اساسی به ویژه نان بیان کرد: پیرو گزارش مسئولین در زمینه تغییرات ارزی، درخواست روزانه گندم ۸ هزارتن کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: پیش بینی می شود براساس صرفه جویی صورت گرفته، ما تا پایان سال ۲.۵ میلیون تن گندم کمتر مصرف خواهیم کرد و این مقدار صرفه جویی در گندم رقم قابل توجه ای است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ۱۲.۵ الی ۱۳ میلیون تن هر سال گندم خریداری می کردیم که دولت می تواند زین پس ۲.۵ میلیون تن کمتر گندم خریداری کند و این مسئله خود صرفه جوی در استفاده از منابع ارزی دولت محسوب می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: درسایر موارد هم وقتی ارز ترجیحی به معنای ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود نداشته باشد، به همان نرخ آزاد و ای تی اس کالاها وارد می شود و در کشور مدیریت می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین حذف ارز ترجیحی بر روی برخی کالا موجب صرفه جویی ارزی شده است و منتها هنوز گزارش سایر کالاها تحت تغییرات ارزی به دست ما نرسیده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی برای مدیریت منابع کشور و یارانه ها بوده است و نه برای درامدافزایی چراکه یارانه ها ناعادلانه و در بستری قرار داشت که یا حیف و میل می شد و یا رانتی در آن وجود داشت ، بنابراین حذف ارز ترجیحی برای این موضوعات بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: با این حال در حال حاضر هم آن یارانه در قالب یارانه نقدی به حساب مردم واریز می شود و دولت می تواند در پایان سال گزارشی در این بخش به مردم بدهد که چه مقدار از اهداف تغییرات ارزی محقق شده است چراکه دولت گفته بود اگر این روند اصلاح نشود ما حداقل ۲۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی لازم داریم.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هبدلاه IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      4 0
      پول گندم ملت را واریز کنید زندگیمون گره خورده تو را ب هر کی که بهش اعتقاد ایمان دارید
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 0
      پول گندم بدهید وقت زراعت برای سال آینده هست
    • JP ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 0
      این صرفه جویی نبوده .بلکه به علت گرانی یکباره آرد آزاد ، نان های حجیم شده و شیرینی و کیک و بیسکویت و ... گران شده و برخی از مردم به علت قدرت خرید پایین دیگر قدرت خرید آن ها را ندارند . اگر این روش صرفه جویی شماست ، پس یکباره قیمت آرد را هزار برابر کنید که در اینصورت بسیار صرفه جویی حاصل خواهد شد .
    • Amra sify IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 0
      بدبخت شدیم رفت دردمونو به کی بگیم بابا پول گندم رو دولت کی میده هر روز با طلب کارا دعوا دارم
    • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      به این صرفه جویی نمیگن،باید بگی فقر مطلق،گرسنگی
    • سجادحامدفر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      دوستان چرادروغ میگید،،،،من نانواهستم چی چی رو کاهش یافته،،،،تازمانی که قیمت نان پایینه واختلاف قیمت بااردصنف وصنعت داره،،،وتازمانی که طرح کامل اجرانشه ومحدودیت خریدنان وسرانه اعمال نشه شک نکنیدکاهش که پیشکش،،،،قطعا افزایش مصرف ارد خواهدبود،،،حقیرعلمی عرض کردم ،،،سجادحامدفرنانواتبریز