۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
پیشنهاد احیای برجام همچنان روی میز است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

پیشنهاد احیای برجام همچنان روی میز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: پیشنهادی که برای احیای توافق هسته‌ای ایران ارائه کردم، همچنان روی میز باقی خواهد ماند و هیچ راه حلی بهتر از آن سراغ ندارم.

به گزارش بازار، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: هیچ خبر جدیدی درباره پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد و پیش بینی نمی‌کنم این هفته نیز اتفاق جدیدی بیفتد.

وی افزود: پاسخ‌های ایران به محقق شدن نتیجه نهایی در مذاکرات وین هیچ کمکی نمی‌کند.

این درحالی است که بورل پاسخ ایران به پیشنهاد خود را بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات، در همان زمان و در موعد مقرر دریافت جواب از تهران‏، آنرا پاسخی معقول و منطقی خوانده بود.

بورل در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیشنهادی که برای احیای توافق هسته‌ای ایران ارائه کردم، همچنان روی میز باقی خواهد ماند و هیچ راه حلی بهتر از آن سراغ ندارم.

وی در عین حال گفت: ما همچنان به دستیابی به نتیجه نهایی درباره توافق هسته‌ای ایران نزدیک هستیم و باید ببینیم که روزهای آینده چه پیش می‌آید.

گفتنی است جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه ۱۳ مردادماه تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای درخصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha