۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
افتتاح نخستین کارخانه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی

افتتاح نخستین کارخانه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افتتاح نخستین کارخانه تولید پمپ‌های مصنوعی درون‌چاهی، گفت: حمایت شرکت ملی نفت از شرکت‌های فناور و سازندگان داخلی با قدرت ادامه دارد.

به گزارش بازار، محسن خجسته‌مهر شامگاه گذشته(۲۸ شهریور) در آیین افتتاح نخستین کارخانه تولید پمپ‌های فرازآوری مصنوعی درون چاهی (ESP) که در اهواز برگزار شد، گفت: روش‌هایی مانند ازدیاد برداشت و... برای افزایش تولید مدنظر است، اما مناسب‌تر از آن روش‌های چاه محور است.

وی با بیان اینکه اقدامات چاه محور به فرازآوری مصنوعی معروف هستند، افزود: روش‌های چاه محور، ما را زودتر به ازدیاد برداشت می‌رسانند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد بشکه نفت درجا داریم که اگر موفق شویم با این روش در بلند مدت یک درصد به ضریب بازیافت اضافه کنیم به ۸ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال می‌رسیم که اگر هر بشکه را ۸۰ دلار هم حساب کنیم بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار ثروت قابل توجه برای کشور ایجاد می‌شود.

خجسته‌مهر با بیان اینکه تولید پمپ‌های مصنوعی درون چاهی به تدریج و در کوتاه مدت در ساخت و انتقال فناوری به ظرفیت کامل می‌رسد، گفت: خوشبختانه تجربه همکاری شرکت نفت و گاز پرشیا و شرکت روسی به نتیجه قابل توجهی ختم شده است.

معاون وزیر نفت افزود: پمپ‌های درون چاهی علاوه بر ساخت، به نگهداری و تعمیرات ویژه نیز نیاز دارند و این یک تجارت ارزشمند در کشور به چرخش در می‌آورد.

بر اساس این گزارش، نخستین کارخانه تولید پمپ‌های فرازآوری مصنوعی درون چاهی که با همکاری شرکت نفت و گاز پرشیا و یک شریک روسی و حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران به نتیجه رسیده است با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا نوذری، رییس هیات مدیره شرکت نفت و گاز پرشیا، مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیران ارشد شرکت ملی نفت و مدیران شرکت روسی در اهواز افتتاح شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha