۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
رفع مشکلات بخش خصوصی، گامی موثر در پیوستن به سازمان شانگهای
رییس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

رفع مشکلات بخش خصوصی، گامی موثر در پیوستن به سازمان شانگهای

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، گفت: دستیابی به اهداف پیوستن به این سازمان با شناسایی مشکلات و رفع موانع و همکاری بخش خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک در نشست کارگروه توسعه تجارت استان خراسان رضوی، گفت: توجه و تاکید رییس جمهوری بر پرهیز از توجه صرف تبلیغاتی و رسانه‌ای به پیوستن ایران به سازمان شانگهای است.

وی افزود: اگر نتوانیم موانع را رفع و فضای کسب و کار و تجارت و بازرگانی را تسهیل و چالش‌های بین بخشی از جمله در حوزه‌های ترانزیت، گمرک، بازرگانی و بانکی را حل و فعالیت‌ها را به صورت مستمر پایش و بخش خصوصی را به طور مستقیم با این مسایل درگیر کنیم توجه صرف تبلیغاتی و رسانه‌ای در خصوص پیوستن ایران به سازمان شانگهای منجر به تحول و ارزش آفرینی برای کشور نخواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت:در همین راستا بلافاصله به دعوت سازمان صنعت خراسان رضوی برای حضور در کارگروه توسعه تجارت خراسان رضوی و چگونگی ایفای نقش فعال تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی از جمله اتاق بازرگانی شرکت کردیم تا بتوانیم ضمن تشریح فرصت‌های ایجاد شده در پیوستن ایران به این سازمان، راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای استفاده از این ظرفیت مهم اقتصادی و بازرگانی را در تعامل مستقیم با بخش خصوصی تدوین و اجرایی کنیم.

پیمان پاک افزود: رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت بر این است که فعالان بخش خصوصی در قالب اتحادیه‌ها و اتاق‌های بازرگانی و ایجاد اتاق مشترک بین ایران و کشورهای عضو سازمان شانگهای بتوانند تبادلات بازرگانی و تجاری خود را توسعه بخشند.

وی با اشاره به مشکلات تبادلات ارزی بین ایران و کشورهای منطقه به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیان داشت: ساز و کارهای جدیدی برای انتقال ارز صادراتی فعالان اقتصادی از کشورهای مقصد به مبادی مورد نیاز آنان طراحی شده و در حال اجراست.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بحث مالی و بانکی با کشورهایی مثل روسیه، بلاروس و قزاقستان، اقدامات خوبی انجام داده ایم تا از مسیرهای جایگزین استفاده کنیم، علاوه بر این حذف دلار و یورو در دستور قرار داده خواهد شد و به طرف‌های مقابل پیشنهاد استفاده از بیمه‌ها و کانال‌های مالی جدید که بانک مرکزی ما در نظر گرفته ارائه شده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha