۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
هدف‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات غیرنفتی از استان همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

هدف‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات غیرنفتی از استان همدان

همدان - استاندار همدان از هدف‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات غیر نفتی از این استان خبر داد و گفت: باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی بین دستگاه‌های استان، این هدف محقق شود.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان همدان گفت: هدفگذاری امسال صادرات محصولات غیر نفتی برای استان همدان ۱.۵ میلیارد دلار است و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی بین دستگاه‌های استان، این هدف محقق شود.

وی گفت: میزان صادرات محصولات غیر نفتی استان همدان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر حجم و وزن کاهش و از نظر ارزش و قیمت، رشد داشته است که جای امیدواری دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه در تلاشیم زمینه‌ صادرات محصولاتی چون صنایع و گردشگری را که ارزش افزوده بیشتری برای استان همدان دارد، فراهم‌ کنیم، افزود: رهبر انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده که باید بر اساس این شعار، به صادرات خدمات فنی و مهندسی و خدماتی که پایه دانش بنیان دارد، حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان، می‌تواند در این زمینه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان محور و صنایع با تکنولوژی پیشرفته، تلاش کند.

قاسمی فرزاد افزود: سیاست ما حرکت به سمت کشت محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر است چرا که محصولات پر آب‌بر منابع آبی استان را نابود می‌کند ضمن اینکه در حوزه صادرات محصولات معدنی، رشد ۱۲۴ درصدی داشته‌ایم که این موضوع باید بازنگری و از خام فروشی جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha