۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
تاسیس شهرک گلخانه‌ای در شهرستان سمیرم
استاندار اصفهان خبر داد؛

تاسیس شهرک گلخانه‌ای در شهرستان سمیرم

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان از تصویب نهایی تاسیس شهرک گلخانه ای شهر کُمه در شهرستان سمیرم با مساحت ۱۰۰ هکتار خبر داد.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های موجود در بین مردم، مسئولان و فعالین محیط زیست مربوط به آب است، اظهار داشت: از جمله مهمترین راهکارها برای مدیریت این موضوع تغییر الگوی کشت است.

وی ترویج و گسترش کشت گلخانه ای را یک موضوع مهم در صنعت کشاورزی دانست و ابراز داشت: با توسعه کشت گلخانه ای به مقدار ملاحظه ای در مصرف آب کشاورزی می توان صرفه جویی کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بر این مبنا و با توجه به اهمیت موضوع طرح اجرای شهرک گلخانه ای شهر کُمه شهرستان سمیرم نهایی و مصوب شد، تصریح کرد: این شهرک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار تاسیس می شود که هم در زمینه اشتغالزایی در این شهرستان اهمیت خاصی دارد و می تواند زمینه صادرات محصولات سمیرم را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کوهستانی سمیرم دارای آب و هوایی سرد است، گفت: این شهرستان دارای ۱۸ هزار هکتار باغ و ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی است.

موقعیت ویژه سمیرم از لحاظ جغرافیایی

مرتضوی همچنین افزود: شهرستان سمیرم دارای ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است و از این رو این شهرستان دارای موقعیت ویژه ای از لحاظ جغرافیایی است.

وی با اشاره به اینکه سمیرم یکی از قطب های کشاورزی در سطح استان اصفهان است، گفت: امیدواریم موضوع کشت گلخانه ای در سطح استان اصفهان با روستای سریعتر از گذشته شکل و توسعه یابد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در نشست هایی که با مدیران و مسئولان داشته ایم طرح‌های نوین آبیاری، آبزی پروری و شیلات در سطح استان اصفهان نیز مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم در آینده ای نزدیک در این موضوعات هم بتوانیم خبرهای خوبی به هم استانی های عزیز بدهیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha