۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
۲۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی مازندران در بخش پوشاک هستند
در گفتگو با بازار؛

۲۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی مازندران در بخش پوشاک هستند

ساری- روشن، رئیس اداره اشتغال تعاون مازندران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی استان در بخش پوشاک ثبت نام کردند، ساماندهی و توانمندسازی آن ها را جزو برنامه ها ذکر کرد.

علی روشن در گفتگو با خبرنگار بازاربا اشاره به وجود قانون حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت ابتدا در پنج استان کشور کلید خورد و توانمندسازی مشاغل و شبکه سازی برای عرضه تولیدات به بازار از جمله اهداف آن است.

وی شناسایی مزیت های نسبی، توانمندسازی و کمک در عرضه محصولات، شناسایی بازارهای عرضه از دیگر اهداف و برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است، گفت: کمک به اقتصاد خانوارها از مهمترین برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است و در این راستا، تعاونی های بانوان در روستاها در اولویت حمایت قرار دارند.

وی با اظهار این که بسیاری از تولیدکنندگان مهارت لازم را ندارند، گفت: بیش از ۲۵ درصد متقاضیان مشاغل خانگی در حوزه پوشاک هستند و قصد داریم این افراد را توانمند و در قالب شبکه ها ساماندهی کنیم.

روشن همچنین از مکلف شدن شهرداری ها برای راه اندازی بازارچه های محلی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در کنار آن می توان از بازارهای دیجیتال نیز برای عرضه تولیدات بهره گیری کنیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha