۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
دولت مکلف به اعطای زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند شد
عضو هیات رئیسه مجلس:

دولت مکلف به اعطای زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند شد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امیدواریم آیین نامه اعطای زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به نحوی تنظیم شده باشد که زمینه‌ای برای سوداگری در بازار مسکن فراهم نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به تصویب آیین‌نامه تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم در هیأت دولت، عنوان کرد: در اجرای تکلیف مقرر در تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان به تصویب رسید، این قانون در مجلس تصویب و امروز به مرحله اجرا رسیده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب این قانون، متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

وی تصریح کرد: البته امیدواریم این آیین نامه اجرایی به نحوی تنظیم شده باشد که زمینه‌ای برای سوداگری در بازار مسکن فراهم نشود و قانون متعالی مجلس برای حمایت از جوانی جمعیت، زمینه‌ای برای رونق ساخت و ساز به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم عنوان کرد: این قانون باید در کنار قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود تا مردم بتوانند از آثار و برکاتی قوانینی که مجلس یازدهم به تصویب رساند، بهره مند شوند، هرچند که عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای قانون جهش تولید مسکن مورد رضایت ما نیست.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha