۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
ثبات نسبی در نرخ جفت ارز EUR/JPY | تصمیم مهم بانک مرکزی ژاپن برای روز پنجشنبه
تحلیل بازار فارکس؛

ثبات نسبی در نرخ جفت ارز EUR/JPY | تصمیم مهم بانک مرکزی ژاپن برای روز پنجشنبه

جفت ارز یورو / ین ژاپن (EUR/JPY) در ابتدای جلسه معاملاتی روز دوشنبه اروپا شاهد نوسان های کوچک در محدوده ۱۴۳.۰۰-۱۴۳.۲۶ بوده و هنوز نشان از جهش یا ریزش برای نرخ این جفت ارز در بازار مشاهده نمی شود.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو / ین ژاپن (EUR/JPY) در ابتدای جلسه معاملاتی روز دوشنبه اروپا شاهد نوسان های کوچک در محدوده ۱۴۳.۰۰-۱۴۳.۲۶ بوده و هنوز نشان از جهش یا ریزش برای نرخ این جفت ارز در بازار مشاهده نمی شود. به نظر می رسد دلیل این سکون تقریبی، انتظار سرمایه گذاران برای انتشار تصمیم نرخ بهره توسط بانک ژاپن (BOJ) در خصوص نرخ بهره بانکی است که قرار است روز پنجشنبه این هفته اعلام شود.

کاهش ارزش ین در حال تبدیل شدن به یک کابوس برای اقتصاد ژاپن است. مقامات بانک مرکزی ژاپن به ندرت بدون مذاکره با بانک‌های مرکزی G-۷ اقدام به تصمیم گیری برای تعیین سیاست های کلی پولی خود می کنند؛ با اینحال، وضعیت نامساعد فعلی ارز ملی این کشور کاملا متفاوت بوده و نیازمند اتخاذ تصمیمی عاجل در این خصوص است.

از آنجایی که BOJ نگران کاهش ارزش ین است، انتظار می رود بانک مرکزی در ابتدا در سیاست پولی برنامه ریزی شده خود تغییر موضع داده و این تغییر را نیز در روز پنجشنبه اعلام نماید.

قبل از این رویداد بزرگ، انتشار شاخص ملی قیمت مصرف کننده ژاپن (CPI) از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که CPI این فصل ژاپن روی ۲.۶ درصد تثبیت شود. با اینحال CPI اصلی که صورت‌حساب‌های نفت و مواد غذایی را شامل می شود، به طور قابل‌توجهی به ۱.۷ درصد افزایش یافته که ۵۰ واحد پایه (bps) بالاتر از گزارش قبلی این شاخص است.

در منطقه یورو نیز سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده در روز پنجشنبه هستند. داده های اقتصادی فعلی روی ۲۶- قرار دارد که بالاتر از ۲۴.۹- در گزارش قبلی است.

مصرف کنندگان از هرج و مرج تورمی شکل گرفته و نشانه های شکست بانک مرکزی اروپا (ECB) در برخورد با آن خشمگین هستند. کاهش اعتماد مصرف کننده نشان دهنده از دست دادن اعتماد به اقتصاد است. گفته می شود این تروم، نتیجه چشم انداز تیره رشد، افزایش تورم و افزایش قیمت انرژی است.

در جدول زیر، نقاط مقاومت و حمایت جفت ارز EUR/JPY آورده شده است:

ثبات نسبی در نرخ جفت ارز EUR/JPY | تصمیم مهم بانک مرکزی ژاپن برای روز پنجشنبه

کد خبر: ۱۷۶٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha