۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
روش های تبلیغات در واتساپ + ۳ روش تهیه بانک شماره هدفمند

روش های تبلیغات در واتساپ + ۳ روش تهیه بانک شماره هدفمند

برای تبلیغ کسب و کار در واتساپ یکی از ساده ترین روش ها نسبت به تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی است.

به گزارش بازار، برای تبلیغ کسب و کار در واتساپ یکی از ساده ترین روش ها نسبت به تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی است. ساده ترین و موثرترین روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در واتساپ است؛ زیرا نیاز به هزینه اندکی داشته و در عین حال تاثیر زیادی روی افزایش تعداد مشتریان دارد.

در حال حاضر تبلیغات در واتساپ و تلگرام در مقایسه با اینستاگرام بسیار کمتر بوده ولی برای انجام تبلیغات بسیار مناسب هستند. مزیت استفاده از تمام این شبکه های اجتماعی برای تبلیغات، مصرف حجم کم اینترنت در این رسانه ها است. امروزه شبکه های اجتماعی متنوع توانسته اند بستر مناسبی برای انجام تبلیغات مختلف فراهم آورند. هر یک از این رسانه ها شامل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و واتساپ به شیوه ای متفاوت تبلیغات انجام می دهند.

برای تبلیغ کسب و کار در واتساپ یکی از ساده ترین روش ها نسبت به تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی است. ساده ترین و موثرترین روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در واتساپ است؛ زیرا نیاز به هزینه اندکی داشته و در عین حال تاثیر زیادی روی افزایش تعداد مشتریان دارد.

به خصوص بعد از فیلتر شدن تلگرام این شبکه اجتماعی با توجه بیشتری از سوی کاربران مواجه شد. افزایش تعداد زیاد کاربران استفاده کننده از واتساپ باعث محبوبیت این رسانه شد. همچنین امنیت محیط واتساپ بالا است بدون نگرانی می توان در آن تبلیغات زیادی انجام داد. در این مقاله تبلیغات در واتساپ را دقیق تر بررسی می کنیم.

منظور از تبلیغات در واتساپ چیست؟

برای تبلیغات گسترده در واتساپ می توانیم برای تعداد بسیاری از مشتریانی که ما را نمی شناسند یا تا حالا از محصولات ما خریداری نکرده اند ولی خدمات و محصولات ما مورد نیاز آن ها است، کالا معرفی کنیم. برای انجام چنین تبلیغاتی باید در هر روز در واتساپ حدود ۱۰۰۰ پیام ارسال کرد و محصولات و خدمات و مزایای استفاده از آن ها را برای مشتریان معرفی کرد.

بهترین نرم افزار و روش برای ارسال تبلیغات در واتساپ چیست؟

بهترین نرم افزار یا برنامه برای ارسال انبوه پیام در واتساپ و تبلیغات در این رسانه استفاده از نرم افزار واتساپ بالک سندر (WhatsApp Bulk Sender) است. این برنامه به دلیل داشتن محیط ساده و امکانات فراوان و قابلیت نصب روی ویندوز یک ابزار مناسب برای انجام تبلیغات در واتساپ باشد که هر کسب و کاری به سادگی می تواند از آن استفاده کند.

برای انجام تبلیغات موثر و بهترین در واتساپ و در عین حال چالش برانگیز نیز خواهد بود، ارسال مستقیم پیام انبوه به اکانت خصوصی مشتریان است. علت اینکه این روش موثرترین شیوه تبلیغات در واتساپ است اینکه افراد به پیام های خصوصی که برای شان ارسال می شود اهمیت بیشتری می دهند.

چالش ها و مشکلات تبلیغات در واتساپ

استفاده از چت خصوصی برای ارسال و تبلیغات در واتساپ در کنار مزایایی که دارد می تواند مشکلاتی را نیز به وجود آورد است که از میان می توان به زمان بر و دشواری بودن تبلیغات، محدودیت ارسال پیام انبوه در روز و احتمال مسدود شدن اکانت اشاره کرد.

۱.تبلیغات انبوه در واتساپ زمانبر و دشوار است

اولین نکته که باید در بحث تبلیغات در واتساپ به آن توجه کرد ارسال پیام تبلیغاتی برای تعداد زیادی مشتری است. ارسال پیام به صورت دستی نیاز به صرف زمان زیادی دارد و مشکل است. برای حل این مسئله بهتر است از نرم افزارها و برنامه هایی که ارسال پیام را به صور خودکار انجام می دهند استفاده نمود.

۲.ارسال پیام انبوه به صورت روزانه محدودیت دارد

روزانه و آن هم با یک خط امکان ارسال تعداد زیادی پیام با محدودیت مواجه می شود. در صورتی که بخواهید در روز تعداد ۵۰۰ پیام تبلیغاتی با یک خط با واتساپ به مشتریان ارسال کنید ممکن است باعث انسداد شماره از سوی واتساپ شود. در روز می توان بدون محدودیت تا ۲۵ پیام تبلیغاتی فرستاد ولی اگر افرادی که به آن ها پیام ارسال می وشد از مخاطبان باشند برای ارسال پیامک محدودیتی وجود ندارد. چون متناسب با تعداد مخاطبانن پیم ارسال می گردد.

برای اینکه بدون محدودیت بتوان برای مشتریان و افراد ناشناس پیام تبلیغاتی در واتساپ ارسال کرد باید از چندین خط استفاده کرد. به عنوان مثل برای ارسال پیام به تعداد ۳۰۰۰ نفر باید سه خط مختلف فعال کرد و برای هر ۱۰۰ نفر باید از طریق یک خط پیام ارسال کرد. همان طور که گفتیم این کار به صورت دستی دشوار است برای اینکه به راحتی انجام شود باید از برنامه های خودکار که مخصوص ارسال پیام انبوه در واتساپ هستند استفاده کرد.

۳.احتمال غیرفعال و مسدود شدن اکانت وجود دارد

از دیگر مشکلات تبلیغات در واتساپ غیر فعال یا مسدود شدن اکانت است که به دو دلیل اتفاق می افتد. یا ریپورت شدن از سوی کاربران دیگر و یا غیرفعال شدن اکانت به دلیل انجام تبلیغات انبوه در واتساپ است. افراد ناشناسی که پیام تبلیغاتی دریافت می کنند اگر تمایلی به دریافت این پیام ها نداشته باشند می توانند شماره را مسدود کرده و آن را اسپم گزارش کنند.

از دو روش برای کاهش خطر غیرفعال سازی و انسداد اکانت تبلیغاتی در واتساپ وجود دارد. یک دقت در انتخاب مناسب ماطبین که بعد از دریافت پیام از آن استقبال کرده و اکانت را مسدود نکنند و دیگری نکارش مناس بو روانشناسانه متن پیام که باید به طور صمیمانه و مودبانه نوشته شود.

تبلیغات گسترده واتساپ

بانک شماره تبلیغاتی در واتساپ چیست؟

برای تبلیغات در واتساپ به عنوان یک شبکه اجتماعی پر مخاطب که می تواند مطمئن ترین و موثرترین روش باشد استفاده از بانک شماره تبلیغاتی باشد. این مشکلات در برنامه تلگرام وجود ندارد و از طریق افزایش اعضا و بدون نیاز به داشتن شماره مخاطبین می توان به راحتی تبلیغات انجام داد و برای آن پیام تبلیغاتی ارسال کرد.

اما تبلیغات در واتساپ این مشکل را دارد که بدون داشتن شماره مخاطب نمی توان برای او پیام ارسال نمود؛ از این رو تهیه بانک شماره تبلیغاتی می تواند روش مناسب و موثری باشد.

چندین راهکار برای تهیه بانک شماره وجود دارد؛ یک روش مراجعه به سایت های آگهی و استخراج اطلاعات مخاطبان از آنجا است که با کمک ربات می توان در زمان کمی اطلاعات تماس افراد را از سایت های مختلفی نظیر دیوار، شیپور به دست آورد.

یکی از به صره ترین و جدیدترین راه نیز خرید ممبر برای واتساپ است که می توان بعد از خرید برای این شماره ها پیام تبلیغاتی ارسال کنید. از دیگر روش های خرید ممبر، دریافت بانک اطلاعات یا شماره افراد از طریق مراجعه به مراجع فیزیکی مثل آژانس های تبلیغاتی، اصناف و دوستان است.

از ساده ترین و بهترین روش ها به دست آوردن شماره اعضای گروه های واتساپی است؛ برای این کار در گوگل گروه های واتساپی را جستجو نمایید تا به تعداد زیادی از این گروه ها دست پیدا کنید. هر کدام از این گروه ها خود بانک شماره تبلیغاتی خاصی دارند. برای استخراج شماره تمام اعضای گروه می توان از ربات استفاده کرد و سپس پیام های تبلیغاتی خود را برای افراد ارسال نمایید.

جمع بندی

در این مقاله سه راهکار مهم برای تهیه بانک شماره جهت انجام تبلیغات در واتساپ بیان کردیم و چالش ها و مشکلات استفاده از واتساپ برای تبلیغات را معرفی نمودیم. همچنین گفتیم با استفاده از نرم افزار واتساپ بالک سندر می توان می توان تبلیغات در شبکه اجتماعی واتساپ را انجام داد.

همچنین بهترین روش تبلیغات در واتساپ را ارسال پیام به چت خصوصی افراد معرفی کردیم که گفتیم این روش با مشکلاتی مواجه است. اگر شما تمایل دارید در واتساپ تبلیغات مربوط به کسب و کار خود را انجام دهید باید تمام چالش ها و اصول تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به خوبی بدانید.

منبع :

https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-create-a-facebook-ad-that-works-with-whatsapp-business/

https://shoyrad.com/whatsapp-advertising-group/

https://shoyrad.com/gb-whatsapp-ads/

کد خبر: ۱۷۶٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha