۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
چگونه هزینه های ساختمان را مدیریت کنیم؟

چگونه هزینه های ساختمان را مدیریت کنیم؟

نرم افزار مدیریت ساختمان را می توان به عنوان یکی از مدرن ترین روش های اداره امور مالی ساختمان ها و برج ها به حساب آورد.

به گزارش بازار، نرم افزار مدیریت ساختمان را می توان به عنوان یکی از مدرن ترین روش های اداره امور مالی ساختمان ها و برج ها به حساب آورد که آغاز بهره گیری از آن ها به زمان ظهور تلفن های همراه هوشمند مانند آیفون باز می گردد. نرم افزار مدیریت ساختمان که به دو نوع رایگان و پولی تقسیم می شوند به مدیران ساختمان اجازه می دهد تا به راحتی هزینه های شناور و ثابت ساختمان را محاسبه کرده و با یک معیار مناسب شارژ ماهیانه را مشخص کنند. ولی برای اینکه این نرم افزارها بتوانند به درستی هزینه های موجود را محاسبه کنند به کدام داده ها نیاز دارند؟ در این بخش قصد داریم نگاهی کلی به هزینه های ساختمان داشته باشیم.

هزینه های اصلی یک ساختمان

به صورت کلی تمامی مدیران ساختمان بر اساس شرایط موجود هزینه های ساختمان را به دو دسته ثابت یا نسبی (شناور نیز گفته می شود) تقسیم می کنند. هزینه های ثابت به مجموعه هزینه هایی گفته می شوند که در طی یک سال تغییری در میزان آن ایجاد نشده و تمامی واحدهای ساختمان بدون در نظر گرفتن متراژ و تعداد ساکنین باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. مهمترین نمونه از این هزینه ها شامل حقوق سرایدار ، هزینه استخدام نگهبان لابی می شود. در کنار این هزینه ها ، مسئله وجود دارد تحت عنوان هزینه های شناور که بر اساس شرایط و میزان مصرف این میزان ماهانه تغییر می کند. از بهترین نمونه های این هزینه ها می توان به میزان برق مصرفی مشاع ، هزینه آب (در صورت مشترک بودن) و هزینه خرید گل و گیاه اشاره کرد.

مسئله ای که محاسبه هزینه شارژ را دشوار می کند همین هزینه های ثابت می باشد که معیار مناسبی برای تعیین آن وجود ندارد و مدیران باید بر اساس حدس و یا هزینه های گذشته محاسبه کنند. علاوه بر این برخی از افراد بر این باور هستند از آنجایی که میزان مصرف آن کمتر از واحدهای دیگر است باید هزینه شارژ کمتری را نسبت به دیگران پرداخت کنند که این مسئله نیز اشتباه می باشد. فارغ از اینکه شما تا چه میزان مصرف می کنید در صورتی که متراژ خانه مشابه باشد باید به یک اندازه شارژ پرداخت کنید.

بهترین روش برای مدیریت هزینه های ساختمان

روش های مدیریت مالی ساختمان در طی چند سال گذشته به کلی متحول شده است و امروزه بسیاری از ساختمان ها دیگر برای محاسبه هزینه های شناور و ثابت از روش های سنتی بهره نمی گیرند و تلاش می کنند با استفاده از فناوری روز به صورت یکپارچه تمامی هزینه ها را اعلام کرده و سیستم های کامپیوتری آن ها را محاسبه کنند.

در همین راستا نرم افزار مدیریت ساختمان امکاناتی را برای مدیران در نظر می گیرد که به آن ها این امکان را می دهند با تنها چند کلیک بر روی صفحه تلفن همراه تمامی مشکلات را بر طرف کنند. از جمله مهم ترین امکاناتی که شما از یک نرم افزار مدیریت ساختمان باید انتظار داشته باشید شامل موارد پیش رو می شود:

  • حسابداری هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان
  • مدیریت بودجه و نظارت بر هزینه های ثابت و شناور ساختمان
  • نظارت بر پرداخت شارژ ساختمان
  • تقسیم بندی هزینه های مربوط به مشاعات و نظافت ساختمان
  • گزارش دهی ماهیانه به تمامی اهالی ساختمان

نرم افزار مدیریت ساختمانی که تمامی مسائل مالی را در نظر می گیرد به مدیران ساختمان این امکان را می دهد تا پرداخت اعتباری را در اختیار داشته و با استفاده از آن ها ساکنین می توانند با افزایش حساب خود به صورت اتوماتیک هزینه شارژ را در زمان دقیق پرداخت کنند.

نحوه استفاده از نرم افزارهای ساختمانی

استفاده از نرم افزار های مدیریت ساختمان بسیار ساده می باشد شما می توانید با مراجعه به وب سایت مد نظر فایل نصبی را از روی وب سایت دانلود کرده و سپس با وارد کردن شماره تماس و ایمیل خود فرایند ثبت نام در آن را تکمیل می کنید. پس از ثبت نام ، مدیر ساختمان می تواند ساختمان خود را در نرم افزار تعریف کرده و سپس ساکنین نیز وارد حساب کاربری ساختمان می شوند. پس از آن کاربران می توانند از خدماتی همچون موجودی صندوق، گزارش مالی، فیش هزینه و درآمد، مدیریت مالی قبوض و پرداخت هزینه‌های دیگر اطلاعات بهره مند شوند.

استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

حوزه نرم افزار های موبایلی مملو از رقابت می باشد و در عرصه مدیریت ساختمان نیز ما شاهد نرم افزارهای متنوعی هستیم ولی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک تمام رایگان در ایران است که در طی سالها فعالیت خود توانسته رضایت کاربران خود را به خوبی جلب کند. در این نرم افزار کاربران می توانند با خیالی آسوده حساب کاربری خود را شارژ کنند و تمامی هزینه ها را پرداخت نمایند. از جمله مهمترین امکاناتی که شما در این نرم افزار با آن مواجه هستید شامل موارد پیش رو می شود؛

  • امانت ‌داری از اطلاعات ساکنین و ساختمان
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته پشتیبانی
  • فراهم آوردن آسایش برای مشتری
  • ارائه خدمات ممتاز

کد خبر: ۱۷۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha