۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی نیازمند تسهیلگری و توسعه زیرساخت‌هاست
در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور مطرح شد

استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی نیازمند تسهیلگری و توسعه زیرساخت‌هاست

روسای اتاق‌های سراسر کشور می‌گویند: بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در محیط بین‌الملل، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و امکانات تسهیلگر در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش بازار، روسای اتاق‌های استانی در تازه‌ترین نشست خود با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران ضمن بررسی مهم‌ترین موضوعات مربوط به بخش خصوصی درباره فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به دنبال عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای صحبت کردند.

در این جلسه حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران ضمن لزوم توجه به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، توجه به فرصت‌های پیش روی ایران برای سرمایه‌گذاری‌های جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه امروز بخش خصوصی باید مطالبه کند، مهیا کردن زیرساخت‌ها و امکاناتی است که برای استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری لازم است.

بر اساس اظهارات او اگر قرار باشد بخش خصوصی در راستای تقویت حوزه سرمایه‌گذری و تجارت قدمی بردارد، باشد زیرساخت‌های آن فراهم باشد. متاسفانه در حال حاضر کمبودهایی در این بخش احساس می‌شود که موجب شده به جایگاه واقعی خود در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری دست پیدا نکنیم.

سلاح‌ورزی در این بین به اهمت امنیت داخلی و بالا بردن سطح اعتماد عمومی در کشور اشاره کرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر قرار باشد اهداف تعریف شده در این برنامه توسعهف محقق شود باید از تمام ظرفیت‌های موجود خود بهره ببریم و همه ارکان کشور در تعامل با هم قرار بگیرند.

در ادامه این نشست روسای اتاق‌های استانی وضعیت تحقیق و تفحص از اتاق ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha