۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
مذاکرات هیات تجاری روسیه از فردا در تهران آغاز می‌شود
سخنگوی وزارت صمت:

مذاکرات هیات تجاری روسیه از فردا در تهران آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت صمت گفت: مذاکرات هیات تجاری روسیه از فردا در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، امید قالیباف افزود، ۶۵ شرکت روسی در قالب هیئت ۱۰۰ نفره مذاکرات خود را از فردا در تهران آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به ورود هیئت تجاری روسیه به تهران گفت، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، فعالان اقتصادی کشورمان در مدت ۳ روز حضور هیات تجاری روسیه در تهران در مجموع ۷۵۰ جلسه تجاری با نمایندگان شرکت‌های روسی برگزار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر عزم ایران و روسیه در تعمیق مناسبات تجاری گفت؛ طبق اعلام مرکز صادرات روسیه تا آخر امسال بیش از ۱۰ هیات بزرگ تجاری دیگر به ایران سفر خواهند کرد.

مشاور رسانه وزیر صمت گفت، حوزه فعالیت شرکت‌های روسی در هیات تجاری شامل، صنایع غذایی و کشاورزی (غلات)، شیرینی و شکلات، آبزیان، تجهیزات و ماشین آلات صنایع غذایی و کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، شیشه و بلور، صنایع فلزی، سیستم‌های مخابراتی و رادیویی، انرژی و بازیافت است.

قالیباف افزود طرف مذاکره هیات تجاری روسیه با محوریت اتاق بازرگانی تهران، اعضاء اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با حوزه تجارت مورد مذاکره هستند.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز پنج شنبه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در ازبکستان از ورود این هیات تجاری به کشورمان خبر داده بود.

کد خبر: ۱۷۵٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha