۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
فروش خودروهای اروپایی ۴.۴ درصد افزایش یافت
پایان دوره ۱۳ ماهه سقوط فروش خودرو

فروش خودروهای اروپایی ۴.۴ درصد افزایش یافت

فروش خودروهای اروپایی در ماه اوت ۴.۴ درصد افزایش یافت و به دوره ۱۳ ماهه سقوط خود پایان داد.

بازار؛ گروه خودرو: بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان اروپایی، ثبت نام خودروهای جدید اروپایی در ماه اوت رشد قابل توجهی کردهاست و این اتفاق سبب شده کاهش متوالی ۱۳ ماهه فروش خودرو در این قاره پایان یابد.

در این راستا انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اعلام کرد: تعداد خودروهای جدید ثبت شده در اتحادیه اروپا، بریتانیا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با ۳.۴ درصد رشد در سال به ۷۴۸ هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو رسیده است. البته اتحادیه اروپا این افزایش فروش را در حدود ۴.۴ درصد اعلام کرده است.

همچنین ثبت نام برای خودروهای سواری جدید در دوره ژانویه تا آگوست به حدود شش میلیون رسید که ۱۲ درصد نسبت به سال کاهش یافته است، زیرا کاهش های قبلی بر عملکرد کلی تأثیر می گذارد.

علاوه بر این انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرده که در ماه ژانویه، ثبت نام خودرو با حدود ۱۰ درصد کاهش به ۷۳۸ هزار و ۲۳۸ دستگاه رسیده که این رقم پایین در نتیجه ادامه کمبود قطعات نیمه هادی است که در نتیجه آتش سوزی کارخانه تولید قطعات در ژاپن، شیوع بیماری کرونا و درگیری های روسیه و اوکراین رخ داده است.

گفتنی است این افزایش فروش خودرو در هر چهار بازار عمده اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه رخ داده است. به طوری که همه بازارهای اصلی منطقه نقش مثبتی در این افزایش داشتند و ایتالیا و اسپانیا به ترتیب ۹.۹ و ۹.۱ درصد رشد سالانه را ثبت کردند. ثبت نام در فرانسه ۳.۸ درصد و در آلمان ۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha