۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
برای افزایش عمر گوشی چه کنیم؟ ۵ ترفند طلایی

برای افزایش عمر گوشی چه کنیم؟ ۵ ترفند طلایی

افزایش قیمت گوشی های موبایل باعث شده کاربران نسبت به مراقبت و سالم نگه داشتن این لوازم حساس‌تر شوند.

به گزارش بازار،‌ افزایش قیمت گوشی های موبایل باعث شده کاربران نسبت به مراقبت و سالم نگه داشتن این لوازم حساس‌تر شوند. بنابراین بهترین روش برای صرفه‌جویی در هزینه را باید رعایت نکات مهم در افزایش طول عمر گوشی معرفی کرد؛

با ما در این مقاله همراه باشید تا ۵ نکته طلایی را به عنوان روش افزایش عمر گوشی موبایل به شما آموزش دهیم.

استفاده از قاب و گلس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای افزایش طول عمر گوشی موبایل مدنظر قرار دهید، استفاده از یک قاب و گلس باکیفیت است. حین خرید گوشی توصیه می‌کنیم یک محافظ نمایشگر باکیفیت خریداری کرده و روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید. با انجام این کار از احتمال ضربه‌های ناگهانی پیشگیری خواهید کرد.

فرض کنید گوشی از ارتفاع نسبتا زیادی بیفتد و با اجسام تیز و سخت اطراف برخورد کند، اگر یک قاب و گلس روی گوشی داشته باشید میزان آسیب به دستگاه خیلی کم‌تر خواهد بود یا حتی ممکن است کاملا از شدت ضربه جلوگیری شود. اگر بخواهیم چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون ۱۱ بیان کنیم، قطعا یکی از آن‌ها استفاده از قاب و گلس مناسب است. این مورد را هم به فهرست راه های افزایش عمر گوشی اضافه کنید.

از ویروس و بدافزارها دوری کنید

برای افزایش عمر گوشی چه کنیم؟ ۵ ترفند طلایی

با این که آلوده شدن گوشی های هوشمند به بدافزار رایج نیست، اما کماکان باید به راه‌های جلوگیری از بروز این اتفاق توجه ویژه داشت. ویروس‌ها ناشی از برنامه‌های مخرب هستند. به عنوان مثال، نباید برنامه‌های موردنظرتان را از فروشگاه‌های شخص ثالث و غیرایمن دریافت کنید.

برنامه‌هایی که بخواهند در فروشگاه‌های اختصاصی گوگل و آیفون قرار بگیرند، بررسی خواهند شد و ایمنی آن‌ها مورد تایید قرار خواهد گرفت، اما بهتر است هنگام دانلود، رتبه و امتیازدهی کاربران را مدنظر قرار دهید. آلوده شدن گوشی به ویروس یا بدافزار می‌تواند آسیب‌های زیادی به بخش‌های مهم دستگاه همانند باتری وارد کند. اگر نسبت به خرابی یا آلوده شدن گوشی موبایل خود تردید دارید، ریست فکتوری می‌تواند بهترین راه‌حل رفع مشکل باشد. فراموش نکنید که نصب آنتی ویروس فقط می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند. گاهی وقت‌ها نصب یک آنتی ویروس می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادتری شود و شرایط را از کنترل خارج کند.

گوشی را هنگام فعالیت ورزشی حمل نکنید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای افزایش طول عمر گوشی موبایل خود مدنظر قرار دهید، قرار ندادن گوشی موبایل درون جیب هنگام فعالیت ورزشی است. هنگامی که موبایل را درون جیب قرار دهید و ورزش کنید، احتمال تعریق بالا رفته و ممکن است رطوبت باعث آسیب به دستگاه شود.

در حال حاضر روش‌های جایگزین زیادی همانند استفاده از اسمارت واچ هنگام فعالیت ورزشی وجود دارد. شما می‌توانید یک ساعت هوشمند ضدآب خریداری کرده و از آن هنگام ورزش کردن استفاده کنید تا با قرار ندادن گوشی درون جیب بتوانید شرایط ایمنی دستگاه را افزایش دهید.

رعایت نکات مهم نگه داری باتری

برای افزایش عمر گوشی چه کنیم؟ ۵ ترفند طلایی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی موبایل، باتری است. نگه‌داری از باتری شرایط خاص خود را دارد و اگر نکات مهم پیرامون آن را رعایت نکنید، طول عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. شما باید گوشی خود را هنگام مشاهده ۳۰ درصد به شارژر متصل کرده و چرخه شارژ را در ۸۰ درصد قطع کنید. اگر اجازه دهید شارژ گوشی به پایان برسد و آن را به شارژر متصل کنید، باتری آسیب خواهد دید و این یک ایده بد به حساب می‌آید.

با این که گفته شد هنگام رسیدن باتری به ۳۰ درصد از شارژر استفاده کنید، اما برخی آزمایش‌ها حکایت از آن دارد که می‌توانید باتری را در رقم‌های بالاتر هم به شارژر متصل کنید. برخی از کارشناسان معتقدند هر اندازه میزان باتری بیشتر کاهش یابد و برای شارژ مجدد اقدام کنید، طول عمر و تعداد چرخه آن کاهش پیدا خواهد کرد.

حذف کردن برنامه‌های غیرضروری

حذف اپلیکیشن‌های اضافه هم می‌تواند یک روش افزایش عمر گوشی در نظر گرفته شود. تقریبا کاربران پس از یک الی دو سال استفاده از گوشی موبایل با مشکلاتی مثل کاهش سرعت پردازش دستورها مواجه می‌شوند. در بیشتر موارد، دلیل این اتفاق کاهش ظرفیت‌های ذخیره‌سازی و رم گوشی موبایل است.

شما می‌توانید با آزادسازی فضای ذخیره‌سازی دستگاه باعث افزایش سرعت آن شوید. افزایش سرعت گوشی موبایل می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد و احساس رضایت را برای شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، تصاویر یا برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کرده تا فضای ذخیره‌سازی آزاد شود. هنگام حذف برنامه‌ها باید فایل کش و دیتای آن‌ها را حذف کنید و در غیر این صورت، آزادسازی فضای ذخیره‌سازی به خوبی انجام نمی‌شود. برای انجام این کار باید وارد تنظیمات شوید و از بخش برنامه‌ها (Apps)، برنامه‌ای که قصد حذف کردن دارید را انتخاب کرده و روی پاکسازی کش (Clear Cache) و داده‌ها (Clear Data) ضربه بزنید. سپس گزینه حذف نصب (Uninstall) را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

افزایش طول عمر گوشی موبایل کار سختی نیست و به روش نگه‌داری کاربران وابسته است. شما می‌توانید با رعایت نکات ذکرشده در این مقاله طول عمر گوشی موبایل‌تان را افزایش بدهید. پنج مورد بیان شده از بهترین راه های افزایش عمر گوشی به حساب می‌آیند.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      مناسب با گوشی و باطری بود.