۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷
لزوم ایمن بودن خودروهای اقتصادی وارداتی

لزوم ایمن بودن خودروهای اقتصادی وارداتی

عضو انجمن قطعه سازی همگن کشوری گفت: خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار، ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه باشد، اما کارایی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش بازار، رضا رضایی افزود: بیش از ۲ دهه است که صنعت خودرو که صنعتی راهبردی است توسط شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری همچنین مصرف کنندگان نقد می‌شود در حالی که این صنعت سرشار از خلاقیت، اشتغال زایی، فناوری و دانش روز است.

وی با بیان اینکه، اما و اگرهایی در واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار وجود دارد، گفت: مسئله این است که این خودروها با توجه به ارزان بودن، کارایی لازم را دارند؟ لازم است خودروهایی که وارد کشور می‌شود از ایمنی بالایی برخوردار باشند.

عضو انجمن قطعه سازی همگن افزود: خودروهایی که وارد کشور می‌شود تعرفه گمرکی بیش از ۵ هزار دلار خواهند داشت؛ بنابراین این خودروها از نظر اقتصادی به صرفه نخواهند بود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون کمکی به صنعت قطعه سازی نشده است، گفت: اکنون تامین نقدینگی و تهیه ارز از مشکلات قطعه سازان است ضمن اینکه بدهی خودروسازان به نظام بانکی زیاد است.

عضو انجمن قطعه سازی همگن با بیان اینکه صادرات قطعات خودرو در صورت حمایت دولت رونق می‌گیرد، گفت: ایران با ظرفیت کنونی توانایی دارد که بخش زیادی از ارز مورد نیاز خود را از صادرات قطعات خودرو تامین کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha